عصر بازار

معاون وزیر کار اعلام کرد

فقیرتر شدن ۲۸ درصد خانوارها از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، وضع اقتصادی ۲۸ درصد خانوارها بدتر و ۲۸ درصد بهتر شده و در ۴۴ درصد موارد تغییری نکرده است.

فقیرتر شدن ۲۸ درصد خانوارها از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «احمد میدری» امروز (چهارشنبه) در همایش «رشد فراگیر، تاویلی از اقتصاد مقاومتی» در مجموعه تلاش افزود: 69 درصد خانوارهایی که فقیرتر شدند، به دلیل کاهش درآمد بوده است.
    میدری اعلام کرد در ٤٥ درصد خانوارهای فقیر، یکی از اعضا شغل خود را از دست داده بود.
    وی افزود: ٢٨درصدی که وضعیت آنها بهتر شد، به دلیل افزایش درآمد بوده است.
    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اینکه چه کسانی از توسعه بازمانده اند، دو وجه دارد. اینکه چه میزان بنگاه و همچنین چه خانوارهایی از رده خارج شده اند. بر این اساس دولت باید با اعمال سیاست هایی این خانوارها را توانمند کند.
    این مسوول یادآوری کرد: بر پایه نتایج بررسی ها، با افزایش تحصیلات درآمد بیشتر نمی شود و برداشت خانواده های ایرانی در این زمینه نادرست است.
    وی افزود: بررسی ها نشان داد در استان سیستان و بلوچستان ٣۰ درصد و در یزد ٩۰ درصد سالمندان بیمه بازنشستگی دارند.
    معاون رفاه اجتماعی وزارت کار با اشاره درباره بررسی هزینه درآمد خانوار در مرکز آمار ایران گفت: این آمارگیری بین ١٦هزار خانوار انجام می شود اما در پایگاه اطلاعات ایرانیان ٢٣ میلیون خانوار رصد می شوند.
    میدری یادآوری کرد: برای اینکه به رشد فراگیر برسیم، باید تصویر درستی از خانواده های کشور داشته باشیم.
    میدری تاکید کرد در رشد فراگیر، موضوع رفاه اجتماعی مطرح است و گفت: در جهان کنونی توسعه ای در نظر است که طبقات محروم را له نکند و بتواند به انسان ها جایگاه خاصی ببخشد.
    به گزارش ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایش یک روزه رشد فراگیر و تاویلی از اقتصاد مقاومتی (رشد اشتغال زا،چالش ها و راهکارها) را با اهداف تبیین ضرورت گذار به رشد اشتغالزا و ضد فقر، بررسی وضعیت کنونی ایران، سیاست های اجرا شده و اثر اقتصادی آن، بررسی تجارب دنیا در زمینه رشد فراگیر، تبیین پیش نیازها و راهکارهای رشد فراگیر و تبیین مختصات تحول ساختاری مورد نیاز ایران برگزار کرده است.
    در این گردهمایی «مسعود نیلی» مشاور رییس جمهوری در امور اقتصادی، «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و «الساندرو امادیو» نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران حضور دارند.
    در ادامه این همایش نشست های تخصصی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی