عصر بازار

ارائه طرح بیمه جامع اصناف

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه ایران از ارائه طرح بیمه جامع اصناف خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر پوشش حریق، سیل، زلزله، صاعقه، خطر سرقت، هزینه‌های پاک‌سازی و توقف کار و مسئولیت واحدهای تجاری نسبت به همسایگان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

ارائه طرح بیمه جامع اصناف
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پورکیانی با بیان اینکه 210 واحد از 560 واحد تجاری ساختمان پلاسکو بیمه بودند، گفت: 125 واحد از آن‌ها هم تحت پوشش بیمه ایران بودند که ما از روز اول حادثه ستاد بحرانی را در بیمه ایران ایجاد کردیم و از روز شنبه شعبه فردوسی بیمه ایران پاسخگو بیمه‌گذاران بود.

    وی افزود: تا امروز به پرونده 67 واحد تجاری، رسیدگی و خسارت‌های‌شان را پرداخت کردیم و 58 واحد دیگر باقی مانده است که این واحدها نیاز به کار کارشناسی دارد. چرا که برخی از آن‌ها جزو 5 طبقه‌ای هستند که به طور کامل تخریب نشده و لازم است که ارزیابان ما در آنجا حضور یافته و میزان خسارت را بررسی و پرداخت کنند.

    پورکیانی ادامه داد: خسارتی که در صنعت بیمه برای این واحدها برآورد شده 45 میلیارد تومان است که 32 میلیارد آن متعلق به بیمه ایران است و البته هنوز 50 درصد آن برآورد نشده است.

    پورکیانی همچنین گفت: متاسفانه در کشور ما بلافاصله بعد از یک اتفاق، همه می‌خواهند بیمه نامه تهیه کنند در حالی که دولت، مجلس و مردم باید کمک کنند تا فرهنگ بیمه در کشور جاری شود و در این صورت است که دولت‌ها در حوادث صرفا به امداد و نجات می‌پردازند و بیمه‌ها کار اصلی خود یعنی جبران خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

    وی ادامه داد: بنابراین ما طرح بیمه جامع را تهیه کردیم و اصناف به راحتی می‌توانند آنرا خریداری کنند. در این بیمه نامه برای هر 500 میلیون تومان تقریبا ماهانه حدود یک میلیون تومان باید پرداخت شود.

    وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، یکی از چالش‌های اصلی بیمه‌های تجاری در ایران را تعیین مالیات برای این‌ شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: دولت و مجلس باید بحث بیمه را  به عنوان یک دغدغه تلقی کنند و اشاعه فرهنگ بیمه را به عنوان اقدامی ملی در نظر بگیرند تا آرامش خاطری برای دولت و مردم ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی