عصر بازار

عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن :

افزایش سرمایه این بانک می تواند در تامین مالی پروژه های صنعتی به صورت چشم گیری تاثیر گذار باشد

عصر اعتبار- معمار نژاد عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن با اعلام تصویب دوهزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن گفت : با تحقق این موضوع توان وام دهی و قدرت حمایت بانک صنعت و معدن از صنایع کشوربیش از پیش خواهد شد ، چه بسا برای یک بانک توسعه ای این رقم باید بیش از این باشد .

افزایش سرمایه این بانک می تواند در تامین مالی پروژه های صنعتی به صورت چشم گیری تاثیر گذار باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی که در جلسه بررسی بسته پیشنهادی این بانک برای سال ١٣٩٦ و در جمع سرپرستان استانی و روسای شعب سخن می گفت به مقایسه سرمایه بانک های توسعه ای منطقه با بانک صنعت و معدن پرداخت و گفت : بانک های توسعه ای در دنیا اکثرا دولتی هستند و دولت با افزایش سرمایه و حمایت مالی گسترده از آنها در مسیر تحقق اهداف اقتصاد پایدار و توسعه ماندگار گام برمی دارد.
    معمارنژاد با اشاره به اقدامات این بانک در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید گفت: بانک صنعت و معدن تاکنون حدود یکهزار و ٨۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط کشورمان پرداخت کرده است .
    معمار نژاد در ادامه به ضرورت یافتن راه های مناسب برای تجهیز منابع بانک پرداخت و تصریح کرد: باید الگوی رابطه یکسویه با دریافت کنندگان تسهیلات اصلاح شده و مشتریان حساب های خود را در این بانک متمرکز کنند.
    این عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: ضروری است طرحی که برای پذیرش به بانک آورده میشود ١۰ درصد از سهم الشرکه خود را بپردازد و این امر در مراحل تصویب و انعقاد قرارداد نیز صورت پذیرد تا بتواند علاوه بر تجهیز منابع بانک به اهلیت و اعتبار سنجی مشتری نیز کمک کند.
    معمار نژاد یکی از راهکارهای تجهیز منابع بانک صنعت و معدن را لزوم افتتاح حساب پیمانکاران پروژه ها در این بانک دانست و گفت : وصول به موقع مطالبات در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است که شعب باید به آن اشاره کنند.
    این مدیر بانکی در ادامه فروش اموال تملیکی بانک را نیز به عنوان یکی از راه های تجهیز منابع بانک صنعت و معدن برشمرد و بر ضرورت آموزش روسای شعب تاکید کرد.
    معمار نژاد در این نشست با اشاره به روند اجرای core bankingدر بانک راهکارهایی را برای حاضران ارائه کرد.
    در پایان وی ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل های شرکت های گروه بانک صنعت و معدن نظیر لیزینگ صنعت و معدن، کارگزاری بورس ، کارگزاری بیمه و صرافی صنعت و معدن خواستار رابطه هم افزایی این شرکت ها با شعبه های بانک و استقرار آنها در محل شعب شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی