عصر بازار

مدیرعامل بانک:

راهبرد اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت از کارآفرینی در کشور است

عصر اعتبار- مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تخصیص منابع مالی خود به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تلاش عمده ای در جهت جا انداختن این فرهنگ و حل کردن مشکلات بخش های مهمی از جامعه دارد که در حالت عادی در سیستم بانکی کشور نمی توانند نیاز خود را برآورده کنند.

راهبرد اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت از کارآفرینی در کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی ضمن تاکید بر اهداف و استراتژی های بانک افزود: یکی از اهدافی که ما در این بانک برای خود ترسیم کرده ایم و جزئی از فلسفه وجودی بانک ماست، پوشش نیازمندی هایی در جامعه بوده که کمتر دیده شده اند.
    اکبری ادامه داد: حمایت از کارآفرینان در کارها و مشاغل کوچک بخشی دیگر از اهداف این بانک می باشد، از این رو بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اساس مسئولیت های اجتماعی خود، ماموریتی بر دوش دارد که پوشش بخشی از نیازهای کوچک مردم را هدف اصلی خود قرارداده است.
    وی در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای زندانیان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تصریح کرد: نیازمندی های بی شماری در جامعه وجود دارد، اما اقشاری از مردم نیازمندی هایشان یا شرایطی که درآن قرار دارند، سخت تر و اهمیت آن بیشتر است؛ برای مثال زندانیان تازه آزاد شده و یا افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند که برای رفع مشکلات آنها نیاز به سیاست های حمایتی خاص و ویژه می باشد و باید در سیستم بانکی طراحی و اجرایی شود .
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به امکان اعطای وام هایی با کارمزد کمتر از چهار درصد در این بانک اظهارداشت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه، بدون دریافت سود و تنها در مقابل اخذ کارمزد 4 درصد، فلسفه وجودی این بانک را تشکیل می دهد. این نوع پرداخت می تواند هم کمکی به این اقشار کرده باشد و هم انگیزه ای ایجاد نماید که این افراد با کار و فعالیت اقتصادی خود، ضمن اینکه زندگی خود را می گذرانند، برای باز پرداخت اقساط آن نیز تلاش نمایند.
    وی ضمن تاکید بر تاثیر حمایت از کارآفرینان در رونق اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در بحث کارآفرینی نیز به سمت مشاغل در حوزه صنایع کوچک خواهیم رفت که خیلی ها می توانند، اما سرمایه اش را ندارند. یکی از سیاست های بانک این است که بتواند این دسته از شهروندان را نیز تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد.
    مرتضی اکبری با اشاره به سقف صدو پنجاه میلیون ریالی تسهیلات قرض الحسنه بانک بیان داشت : به دلیل این که تقاضا برای این نوع وام ها در جامعه بسیار زیاد است و منابع مالی هر بانکی محدود می باشد، مبلغ این پرداخت ها سقف دارد و ما تا تعداد و مبلغ مشخصی می توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم. در حال حاضر بنا به تصمیمی که وجود دارد سقف پرداختی 15 میلیون تومان است که اگر چه مبلغ زیادی به نظر نمی رسد ولی براساس مطالعاتی که انجام شده این مبلغ گره از کار و مشکلات زندگی بسیاری از هموطنان را باز خواهد کرد .
    مدیر عامل بانک قرض الحسنه  مهر ایران در رابطه با پرداخت وام ده میلیون تومانی ازدواج جوانان اظهار داشت: در بحث ازدواج، اولین بانکی هستیم که وام ده میلیونی  ازدواج در کشور پرداخت کردیم و تا این لحظه بیش از 18 هزار وام ازدواج ده میلیون تومانی پرداخت شده است . شرایط آن هم ثبت نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی و ارجاع به این بانک می باشد.
    وی افزود: هر بانکی در رابطه با پرداخت تسهیلات ازدواج سهمیه ای مشخص دارد و بعد از معرفی به افراد بر اساس تعداد سهمیه تعیین شده وام پرداخت خواهد شد.
    اکبری ضمن اطلاع رسانی از  افتتاح باشگاه خیرین در بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک باشگاه و شبکه ای از خیرین ایجاد نموده است. خیرین کشور در حوزه های مختلف مثل: حوزه سلامت، مدرسه سازی، مسکن سازی، بیمارستان سازی و... فعالیت می کنند و کارهای بزرگی هم کرده اند ولی کار نو و جدیدی که بانک ما کرده این است که ارتباطی با این دسته از هموطنان برقرار نموده و پیشنهادی به آنان داده که مطابق با آن بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهند، فقط گردش حساب جاری خود را به بانک قرض الحسنه مهر ایران منتقل نمایند، هیچ نیازی هم به سپرده گذاری نیست.
    به عنوان مثال آنها کار مدرسه سازی خود را انجام می دهند؛ تنها مسیر پول خود را از بانک ما قرار خواهند داد؛ در این فاصله ای که این بنا ساخته می شود از محل گردش حساب این خیر که در حال احداث یک بنای خاص است می توانیم به چندین نفر وام بی بهره و با کارمزد کمتر از 4 درصد بدهیم، حتی خیرین میتوانند خود به هر تعداد متناسب با میزان گردش حسابشان افراد واجد شرایط و نیازمند را به بانک معرفی نمایند تا از محل منابع حساب فرد خیر به این افراد اعطای تسهیلات کنیم . در این جا افراد خیر با یک تیر دو نشان می زنند هم بنای ماندگار مورد نظرشان ساخته می شود و هم در طول زمانی که بنا در حال احداث است از محل حساب جاریشان به افراد بسیاری اعطای وام قرض الحسنه صورت می گیرد. الان این باشگاه ایجاد شده و در حال توسعه آن هستیم تا بتوانیم دسته بندی لازم را انجام دهیم و آن را به بهترین نحو عملیاتی کنیم.
    مرتضی اکبری افزود: تاکنون بانک ما توانسته است با اعطای تسهیلات به میلیون ها متقاضی، بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان اعطای وام داشته باشد و برای ما افتخاری است که توانسته ایم این هدف را محقق کنیم و گره ای از زندگی آحاد مردم جامعه باز کنیم. این در حالی است که نسبت معوقات بانکی ما یک درصد می باشد که این امر بانک را در وضعیت مطلوبی در مقایسه با استانداردهای بانکداری در جهان قرار داده است.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران 90 درصد منابع خویش را در قالب انواع تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان خود اعطا نموده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو