عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

راهبرد اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت از کارآفرینی در کشور است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به خدمات و طرح‌های تسهیلاتی این بانک گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تخصیص منابع مالی خود به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تلاش عمده‌ای برای جا انداختن این فرهنگ و حل کردن مشکلات بخش‌های مهمی از جامعه دارد که در حالت عادی در سیستم بانکی کشور نمی‌توانند نیاز خود را برآورده کنند.

راهبرد اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران حمایت از کارآفرینی در کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تاکید بر اهداف و استراتژی‌های بانک افزود: یکی از اهدافی که ما در این بانک برای خود ترسیم کرده‌ایم و جزئی از فلسفه وجودی بانک ما است، پوشش نیازمندی‌هایی در جامعه بوده که کمتر دیده شده‌اند.

    اکبری ادامه داد: حمایت از کارآفرینان در کارها و مشاغل کوچک بخشی دیگر از اهداف این بانک است، از این رو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود، ماموریتی بر دوش دارد که پوشش بخشی از نیازهای کوچک مردم را هدف اصلی خود قرارداده است.
    وی در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای زندانیان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تصریح‌کرد: نیازمندی‌های بی‌شماری در جامعه وجود دارد، اما اقشاری از مردم نیازمندی‌هایشان یا شرایطی که در آن قرار دارند، سخت‌تر و اهمیت آن بیشتر است؛ برای مثال زندانیان تازه آزاد شده و یا افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند که برای رفع مشکلات آن‌ها نیاز به سیاست‌های حمایتی خاص و ویژه است و باید در سیستم بانکی طراحی و اجرایی شود.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به امکان اعطای وام‌هایی با کارمزد کمتر از چهار درصد در این بانک اظهارداشت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، بدون دریافت سود و تنها در مقابل اخذ کارمزد چهار درصد، فلسفه وجودی این بانک را تشکیل می‌دهد. این نوع پرداخت می‌تواند هم کمکی به این اقشار کرده باشد و هم انگیزه‌ای ایجاد کند که این افراد با کار و فعالیت اقتصادی خود، ضمن اینکه زندگی خود را می‌گذرانند، برای باز پرداخت اقساط آن نیز تلاش کنند.

    وی ضمن تاکید بر تاثیر حمایت از کارآفرینان در رونق اقتصادی کشور  یادآوری کرد: در بحث کارآفرینی نیز به سمت مشاغل در حوزه صنایع کوچک می‌رود که خیلی‌ها می‌توانند، اما سرمایه‌اش را ندارند. یکی از سیاست‌های بانک این است که بتواند این دسته از شهروندان را نیز تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد.
    اکبری با اشاره به سقف صدو پنجاه میلیون ریالی تسهیلات قرض‌الحسنه بانک گفت: به دلیل این که تقاضا برای این نوع وام‌ها در جامعه بسیار زیاد است و منابع مالی هر بانکی محدود است، مبلغ این پرداخت‌ها سقف دارد و ما تا تعداد و مبلغ مشخصی می‌توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم. در حال حاضر بنا به تصمیمی که وجود دارد سقف پرداختی 15 میلیون تومان است که اگر چه مبلغ زیادی به نظر نمی‌رسد ولی براساس مطالعاتی که انجام شده این مبلغ گره از کار و مشکلات زندگی بسیاری از هموطنان را باز می‌کند.
    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه  مهر ایران در رابطه با پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج جوانان گفت: در بحث ازدواج، اولین بانکی هستیم که وام 10 میلیونی  ازدواج در کشور پرداخت کردیم و تا این لحظه بیش از 18 هزار وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت شده است. شرایط آن هم ثبت‌نام در سامانه ازدواج بانک مرکزی و ارجاع به این بانک است.
    وی افزود: هر بانکی در رابطه با پرداخت تسهیلات ازدواج سهمیه‌ای مشخص دارد و بعد از معرفی به افراد بر اساس تعداد سهمیه تعیین شده وام پرداخت می‌شود.

    اکبری ضمن اطلاع‌رسانی از  افتتاح باشگاه خیرین در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک باشگاه و شبکه‌ای از خیرین ایجاد کرده است. خیرین کشور در حوزه‌های مختلف مثل: حوزه سلامت، مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی، بیمارستان سازی و... فعالیت می‌کنند و کارهای بزرگی هم کرده‌اند ولی کار نو و جدیدی که بانک ما کرده این است که ارتباطی با این دسته از هموطنان برقرار  کرده و پیشنهادی به آنان داده که مطابق با آن بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهند، فقط گردش حساب جاری خود را به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل کنند، هیچ نیازی هم به سپرده‌گذاری نیست.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه  مهر ایران تصریح‌کرد: در حال حاضر این بانک 90 درصد منابع خویش را در قالب انواع تسهیلات قرض‌الحسنه به مشتریان خود اعطا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی