عصر بازار

آزمون سنجش شایستگی در بانک مهر اقتصاد برگزار شد

عصر اعتبار- آزمون سنجش شایستگی ویژه کارکنان ستاد بانک مهر اقتصاد، روز جمعه ۸/۱۱/۹۵ در سراسر کشور برگزار شد.

آزمون سنجش شایستگی در بانک مهر اقتصاد برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر ذبیح الله ابراهیمی – مدیر کل امور مدیران - در حاشیه برگزاری این آزمون، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "استعداد نیروی انسانی، ارزشمند ترین موجودی یک کشور است"، گفت: آزمون شایستگی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ شایسته سالاری در ساختار اجرایی و مدیریتی و در راستای توجه و تمرکز بر مدیریت مبتنی بر شایستگی و شناسایی استعدادها و ظرفیت های مدیران و کارکنان بانک برگزار شده است.
    ابراهیمی با اشاره به اهدافی که بانک مهر اقتصاد در مقوله شایسته سالاری دنبال می کند، اظهار داشت: این آزمون برپایه خود اظهاری و خود ارزیابیِ مهارت، دانش و مشخصه های فردی در دو سطح کارکنان و مدیران شعب عملیاتی شده است.

    مدیر کل امور مدیران خاطر نشان کرد: با توجه به هدف گذاری های بانک مهر اقتصاد در مدیریت شایستگی و براساس فضای ترسیم شده در سند چشم انداز آن که بر مبنای اسناد اقتصادی بالادستی نظام طراحی شده، این آزمون در مراحل گوناگون و با رویکرد سنجش سطح تخصصی کارکنان و ارزیابی میزان کفایت و لیاقت آنان در انجام وظایف محوله، توانایی پذیرش مسئولیت، استفاده بهینه از کارایی پرسنل، تعیین جایگاه متناسب بر اساس توانایی های اجرایی و تخصصی شرکت کنندگان برگزار گردیده است.

    وی با تاکید بر ضرورت اجرای اصل شایسته سالاری در ارکان مختلف بانک مهر اقتصاد گفت: تعهد افراد نسبت به اهداف از پیش تعیین شده همچون انجام درست وظایف محوله، احترام به فرهنگ و ارزش های حاکم بر بانک، تلاش مستمر برای تحقق اهداف از مواردی است که برای توسعه بانک در نظر گرفته شده است.

    ابراهیمی افزود: اجرای این قبیل برنامه ها موجب می شود ساختار کلان مدیریتی بانک مهر اقتصاد در راستای پاسخگویی به مطالبات همکاران در زمینه ارتقاء سطح تخصصی و ایجاد فرصت های برابر انتظام یابد و بانک در مسیر توسعه و تحقق اهداف از پیش تعیین شده گام بردارد.

    وی با اشاره به تعداد بالای شرکت‌کنندگان آزمون اظهار داشت:‌ این آزمون با این تعداد شرکت کننده، روش سنجش مناسبی که کارکنان مهارت‌ها، دانش و آگاهی‌شان را محک ‌زنند تا در صورت نیاز، خود را به دانش نوین بانکداری مجهز سازند.

    ابراهیمی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند " وظیفه شما مسئولان (مدیران) این است که هرکدام برای خود جانشینی شایسته تربیت کنید" لذا انتخاب و انتصاب مدیران رده‌های مختلف اداری و اجرایی، یکی از مسائل مهم و ضروری در بانک است چرا که مهم‌ترین عامل دوام یک سازمان، فرزانگی و شایستگی مسئولین و مدیران آن می‌باشد.

    مدیر کل امور مدیران خاطر نشان کرد: چنانچه مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمان‌ها قرارگیرند، کیفیت فعالیت‌های سازمانی به طور فزاینده‌ای بهبود خواهد یافت چرا که مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه سازمان ها می شود از اینرو شایسته سالاری در نظام ارتقاء و انتصاب بسیار حائز اهمیت است.

    بر اساس این گزارش افراد منتخب بر اساس مدل کسب نتایج نهایی با تلفیق نمره آزمون، نمره ارزیابی عملکرد و نمره مصاحبه  شناسایی و به مقام محترم مدیر عامل بانک معرفی خواهند شد و در گام بعدی افراد برتر برای شرکت در دوره های تکمیلی به موسسه عالی بانکداری معرفی شده و برنامه ریزی لازم برای گردش شغلی مثبت و ارتقای شغلی این افراد صورت خواهد گرفت.

    در آزمون سنجش شایستگی دانش کارکنان در زمینه های هوش و استعداد تحصیلی، بانکداری اسلامی، بانکداری الکترونیک، بانکداری داخلی، حقوق بانکی، محصولات و خدمات، بازاریابی و حراست مورد ارزیابی قرار گرفت.

    همچنین گفتنی است 199 نفر از همکاران شعب بانک که در مرحله نخست این آزمون مورخ 22‏‏‏‏/05‏‏‏‏/95 حائز رتبه های برتر شدند نیز مصاحبه به عمل آمده که 70 نفر ( 50 نفر از کارکنان شعب  و 20 نفر از روسای شعب) به مرحله بعدی برنامه مدیریت استعداد ها و جانشین پروری " گام آموزش" راه یافتند و در مخزن استعداد های بانک در راستای گردش شغلی مثبت  قرار خواهند گرفت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی