عصر بازار

تجارت الکترونیک ایران ۲ هزار فعال دارد

عصر اعتبار- معاون مدیرکل تجارت الکترونیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ۲ هزار کاربر در بخش تجارت الکترونیک ایران فعالیت می کنند.

تجارت الکترونیک ایران ۲ هزار فعال دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، زهرا کاظمی مطلق ادامه داد: برخی از این کاربران شرکت های حقوقی و برخی نیز افراد حقیقی هستند.
    وی یادآوری کرد فرآیند تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی از سال 1382 در این شرکت کلید خورد و گفت: سازمان سنجش به عنوان پیشگام خرید و فروش های اینترنتی کار ثبت نام از متقاضیان را بر این اساس آغاز کرد.
    کاظمی مطلق افزود: منطقه 16 پستی در سال 1382 به عنوان منطقه آزمایشی برای اجرای طرح خرید و فروش اینترنتی مشخص و مرحله نخستین طرح از این منطقه آغاز شد.
    به گفته وی، پس از مدت کوتاهی طرح به سایر مناطق پستی گسترش یافت و پنج استان کشور وارد این فرایند شدند. همچنین طرح خرید و فروش اینترنتی به برنامه چهارم توسعه راه یافت و مقرر شد زیرساخت های لازم برای توسعه این امر در سراسر کشور فراهم شود.
    این مسوول ادامه داد: در قالب برنامه چهارم، اعتباری برای خرید و فروش اینترنتی با هدف توسعه زیرساخت های لازم اختصاص یافت و در کنار آن مقرر بود پست لجستیک نیز ایجاد شود.
    کاظمی مطلق بیان کرد: با استقبال گسترده از این سرویس شمار شرکت ها و فعالان آن افزایش یافت. شرکت پست نیز گیت وی تجارت الکترونیک را راه اندازی کرد.
    به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سامان دادن به فعالان این سرویس، مرکز تجارت الکترونیک و نماد اطمینان را ایجاد کرد.
    معاون تجارت الکترونیک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بزودی ارتباط تجارت الکترونیک ایران با کشورهایی مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان گسترده تر می شود.
    مجلس شورای اسلامی هفدهم دی ماه 1382 قانون تجارت الکترونیک را تصویب و رییس جمهوری وقت بیست و نهم دی ماه 1382 این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.
    چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد گفت: الکترونیکی شدن همه کارها به تحقق این هدف رییس جمهوری کمک می کند.
    وی تاکید کرد اکنون تجارت الکترونیک در ایران روند خوبی یافته است و افزود: سال آینده کالاهای ایرانی با گسترش هرچه بیشتر تجارت الکترونیک به همه جهان ارسال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی