عصر بازار

پیام دکتر صالح آبادی به جشنواره پژوهشی ونظام پیشنهادها دربانک توسعه صادرات

عصر اعتبار- دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات خطاب به دست اندرکاران و برگزیدگان جشنواره پژوهشی و نظام پیشنهادهای این بانک پیام صادر کرد.

پیام دکتر صالح آبادی به جشنواره پژوهشی ونظام پیشنهادها دربانک توسعه صادرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرا عتبار»، چهارمین جشنواره پژوهشی و نظام پیشنهادهای بانک به منظور تقدیر از افراد برتر در چهار حوزه نظام پیشنهادها، تألیف و ترجمه کتاب، پژوهش علمی و گزارش‌های داخلی، درسالن اجتماعات برج توسعه این بانک برگزار شد.
    متن پیام به شرح زیر است:
    «بسم‌الله الرحمن الرحیم»
    پژوهش تقاضا محور به عنوان زیربنای امور اجرایی و کاربردی در عرصه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، نقشی مهم و اساسی در تقویت بخش‌های مختلف سازمان ایفا می کند. اهمیت پژوهش درجهت نیل به اهداف سازمان ایجاب می‌کند تا فرهنگ ایده‌پردازی، نوآوری، ارائه پیشنهادات سازنده و همچنین تقویت کارگروهی وپژوهش محوری در امور، همواره در اولویت قرار گیرد. در ادبیات اقتصاد مقاومتی نیز پژوهش تقاضا محور یکی از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
    یکی از ابتکارات و افتخارات این بانک تشکیل نظام پیشنهادها از سال 1380 بوده است که خود نشان از اهمیت همکاری مبتنی بر اعتماد متقابل و استقبال از فرهنگ مشارکت و تشویق ارائه ایده‌ها در این بانک دارد. مجموعه این اقدامات پیامد‌های ارزشمندی‌ در مسیر ارتقای روحیه نوآوری وخلاقیت و کارگروهی در بین کارکنان بانک داشته و ارتقای رضایت کارکنان، افزایش تعهد و تقویت پذیرش نتایج تصمیمات، و در ابعاد گسترده تر، بهبود عملکرد و پیشبرد اهداف و رشد و تکامل فردی در مجموعه بانک را در پی داشته که انتظار می رود این روند مثبت و رو به رشد همچنان تداوم یابد.
    افزایش بهره‌وری و اثربخشی نیازمند توسعه فعالیت‌های پژوهشی، خلاقانه، نوآورانه، نظم‌یافته و برنامه‌ریزی شده است که در این راستا می‌توان به فعالیت‌های متنوع اداره پژوهش و مدیریت ریسک در ارائه گزارش های مفید کارشناسی از جمله مدلهای کسب و کار موسسات اعتبار صادراتی، مروری برخدمات اگزیم بانکها و بررسی مدل S&P و امکان سنجی اجرای آن در بانک توسعه صادرات، نوید بخش استمرار بهره مندی از ظرفیت های قابل توجه علمی همکاران محترم در اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی مورد نیاز بانک است.
    بی‌تردید تبدیل فکر و اندیشه به ایده، پیشنهاد و در نهایت یک خدمت و یا بهبود آن، کاری ارزشمند و در گرو اهمیت دادن به پژوهش تقاضا محور است لذا ضرورت دارد مجموعه ارکان سازمان در این خصوص همت گمارند و به دور از هرگونه اقدام شعاری یا نمایشی، رسالت اصلی پژوهش را مدنظر قرار دهند و در کنار امور جاری خود، همواره به دنبال بهبود مستمر عملکردها باشند.
    کلام آخر اینکه پژوهش و توسعه‌ی خلاقیت و نوآوری که ضامن بقا و رشد سازمان‌ها و انعطاف‌پذیری همگام با تغییرات جهانی است، در بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای در عرصه‌ی بین‌المللی و در نظام بانکی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است. نگاه ویژه و انتظارات مسوولان محترم نظام از این بانک موید آن است که تمامی کارکنان خدوم، متعهد و متخصص این نهاد مهم اقتصادی، باید با عزمی راسخ و تلاشی مضاعف در ایجاد نهضت علمی خدمت رسانی به مشتریان، نفش حساس و ارزشمند خود را در مسیر رونق و توسعه صادرات غیر نفتی کشور و تداوم پیشرفت و موفقیت و اعتلای بانک در ابعاد ملی و بین المللی به کار گیرند.
    در خاتمه برای تمامی دست اندرکاران این رخداد مهم و برای برگزیدگان جشنواره توفیق روزافزون از خداوند متعال مسالت می نمایم.
    علی صالح‌آبادی
    رئیس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی