عصر بازار

نائب رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد:

شهروندان سهامداران اصلی بانک شهر هستند

تحقق واقعی بانکداری اسلامی در بانک شهر

عصر اعتبار- نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که معنای واقعی بانکداری اسلامی در بانک شهر دیده می‌شود،گفت: زمانی‌که سرمایه گذاری شهروندان در یک بانک در توسعه شهرها قابل مشاهده است، نمودی از بانکداری اسلامی است که در بانک شهر محقق شده است.

شهروندان سهامداران اصلی بانک شهر هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، احمد شریعتی با بیان این‌که در بسیاری از مواقع، گردش‌های مالی شهرداری‌ها بیشتر از دولت است، گفت:از زمانی که دولت از حمایت شهرداری‌ها دست کشید، نیاز به تاسیس یک بانک در حوزه مدیریت شهری احساس می‌شد و بانک شهر توانست افق‌های بسیار خوبی را در توسعه پروژه‌های عمرانی ایجاد و کمک فراوانی به شهرداری‌ها داشته باشد.
    نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که بانک شهر متعلق به همه شهروندان است، تصریح کرد: با اعتماد شهروندان، اکنون بیش از 90 درصد منابع بانک شهر از سوی مردم و تنها 10 درصد از طریق شهرداری کلان‌شهرها تامین شده است.
    شریعتی خاطر نشان کرد: در مفهوم بانکداری اسلامی بانکی که سهامدار آن شهرداری است و مردم پولی که سرمایه گذاری می‌کنند در توسعه شهری کاربرد دارد، از لحاظ شرعی نیز ارزش بیشتری دارد.
    نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به راه اندازی پیشخوان‌های شهرنت تصریح کرد: با همکاری شهرداری اصفهان و مکان‌هایی که در اختیار بانک قرارگرفته است، 14 شهرنت در این شهر راه اندازی شده که حدود 18 ساعت خدمات ارائه می‌کنند و با استقبال صورت گرفته مجوزهایی گرفته شده تا این خدمات در مناطق دیگر هم ارائه شود.
    شریعتی در ادامه با اشاره به پروژه‌‌های اصفهان که با حمایت بانک شهر انجام شد، تصریح کرد: میدان استقلال پروژه بزرگی بود که با همکاری بانک شهر با 50 میلیارد ریال تسهیلات، همچنین 30 میلیارد ریال برای پل 25 آبان، 30 میلیارد ریال برای آزادسازی منطقه 14، 50 میلیارد ریال برای پروژه میدان امام علی، 20 هزار میلیارد ریال برای پروژه مترو، 20 میلیارد ریال برای پروژه اشکاوند و 1100 میلیارد ریال برای خرید 550 دستگاه اتوبوس با سوخت یورو 4 که جانبازان و معلولین هم می‌توانند از آن استفاده کنند، از دیگر کمک‌های انجام شده است.
    وی تاکید کرد: در مجموع حدود 5000 میلیارد ریال تا کنون پرداخت شده و برای 15 هزار میلیارد ریال نیز آمادگی پرداخت وجود دارد؛ این تسهیلات از یکسال گذشته تا کنون بوده است و اکنون هم شهرداری‌ها از خدمات و تسهیلات بانک شهر استفاده می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو