عصر بازار

معاون مالی و بین الملل بانک صنعت و معدن :

گشایش اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دلار در بخش زیرساخت

عصر اعتبار- اسماعیلی معاون مالی و بین الملل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در سال های ۹۴ و ۹۵ بیش از ۱۰ میلیارد دلار در زمینه طرح های زیرساختی صنعتی گشایش اعتبار کرده است که برخی از آنها به انجام رسیده و برخی دیگر به نحو مطلوب در حال اجرا هستند.

گشایش اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد دلار در بخش زیرساخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی که در جلسه مسئولان روابط کارگزاری نظام بانکی در بانک صنعت و معدن سخن می گفت افزود: در دوران قبل از تحریم، بانکهای زیادی از کشورهای مختلف با سیستم بانکی ایران رابطه کارگزاری داشته اند که متاسفانه در دوران تحریم به ٦۰ بانک تقلیل یافت که با اجرایی شدن برجام و پیگیری های شبکه بانکی ، این تعداد در دوران پساتحریم به ٢٣٨ بانک رسیده است.
    اسماعیلی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن در زمینه بهره برداری از فضای پساتحریم اقدامات مناسبی داشته است ، چنانکه در دوران تحریم تنها با ٣ بانک و در حال حاضر با ٧۰ بانک روابط کارگزاری برقرار کرده است.
    معاون مالی و بین الملل بانک صنعت و معدن بیان داشت: یکی از نتایج مثبت رفع تحریم کاهش هزینه انتقال وجوه تا ١۰ درصد بوده که امیدواریم با پیگیری مستمر شاهد بهبود بیشتر و بهتر این شرایط باشیم.
    وی یکی از موانع همکاری موسسات و بانک های بین المللی با بانک های کشورمان را عدم همسویی و در دست داشتن اطلاعات و استانداردهای جدید ذکر کرد و گفت: با توجه به این که ما در سال های تحریم از صحنه بین المللی دور بوده ایم باید از طریق آموزش از آخرین دستاوردهای جهان در زمینه بانکی آگاه شده وعملیات بانکی خود را با آن تطبیق دهیم که خوشبختانه در بانک صنعت و معدن اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.
    وی در ادامه به استفاده ازسیستم IFRS برای تهیه صورت های مالی بانک صنعت و معدن در سال ٩٤ به عنوان یکی از این استانداردهای جدید اشاره کرد و افزود:بر اساس بخشنامه بانک مرکزی امسال همه بانک ها مکلف به ارائه صورت های مالی خود بر اساس این سیستم هستند. خاطر نشان می گردد اولین بانکی که توانست بر اساس سیستم IFRS صورتهای مالی خود را تنظیم و بر اساس این صورتهای مالی مجمع عمومی سالیانه خود را برگزار نماید، بانک صنعت و معدن بوده است.
    گفتنی است در یک سال گذشته و با اجرایی شدن برجام ، روابط کارگزاری ، افتتاح حساب و دریافت خطوط اعتباری از بانک های خارجی از عمده ترین فعالیت های بخش های بین الملل و روابط کارگزاری شبکه بانکی کشور بوده و نشست یاد شده به منظور ایجاد وحدت رویه و کاهش ریسک این فرایند صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی