عصر بازار

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد؛

یکپارچه سازی تجارب نفتی زمینه ساز افزایش برداشت و توسعه مخازن است

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اکنون به این نتیجه رسیده که با مدیریت و طراحی مفاهیم استراتژی به انجام کارهای خود و تقویت سایر شرکت‌های نفتی داخلی بپردازد و این مساله نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

یکپارچه سازی تجارب نفتی زمینه ساز افزایش برداشت و توسعه مخازن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مهدی میرمعزی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با مناطق نفت‌خیز جنوب که در تاریخ 10 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه بتوانیم به سهم خود برای رسیدن به اهداف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کمک و با قراردادهای برد برد به اهداف مشترک دست پیدا کنیم.

    وی افزود: هر چند در زمینه توسعه میادین بخشی از ریسک را شرکت ملی مناطق نفت‌خیز پذیرفته است اما در کارهای توسعه میادین به خصوص بخش تحت‌الارضی، ریسک بالایی وجود دارد که بر عهده ما خواهد بود.
    میرمعزی تصریح کرد: شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به طور جداگانه کار حفاری و سرویس‌های حفاری را انجام می‌دهد و برای اولین بار طراحی مدل شبیه‌سازی مخازن را در کشور انجام داده است که به کار مدیریت پروژه‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.
    وی گفت: اگر مجموعه تجارب شرکت ما با تجارب شرکت نفت یکپارچه شود، می‌توانیم در زمینه افزایش برداشت و توسعه مخازن عملکرد موفقی داشته باشیم.


    مذاکره با 35 شرکت برای سرمایه‌گذاری در میادین نفتی جنوب
    در ادامه این نشست حمید دریس، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: خوشحال هستیم که شرکت‌های ایرانی اکنون این توان و سرمایه لازم را دارند که می‌توانند در بحث توسعه مخازن ورود کنند.
    وی افزود: تا امروز 67 شرکت خارجی و داخلی ابراز علاقه کرده‌اند که با این مدل کار کنند و در این زمینه تاکنون با 35 شرکت مذاکره انجام شده و سایر شرکت‌ها نیز در انتظار مذاکره هستند؛ تعدادی از این شرکت‌ها ایرانی هستند و این مساله جای خوشحالی دارد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند در امر توسعه مخازن سرمایه‌گذاری کنند.
    مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: در مدل قراردادی مد نظر، مسئولیت و راهبری تولید با مناطق نفت‌خیز خواهد بود. ریسک رسیدن به اهداف تولید به عهده شرکت ملی مناطق نفت‌خیز است و این مهم‌ترین امتیاز و تفاوت مدل مناطق نفت‌خیز جنوب با سایر مدل‌های قراردادی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو