عصر بازار

چگونه از دست کیف‌قاپان در امان بمانید؟

عصر اعتبار- بارها برای همه ما پیش آمده که با یک لحظه غفلت که در بیشتر مواقع این غفلت بسیار کوتاه نیز است، اموال و دارائی‌هایمان توسط فرد یا افرادی ربوده شده است.

چگونه از دست کیف‌قاپان در امان بمانید؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، این روز‌ها کمتر کسی است که خود یا اطرافیان او از سوی کیف‌قاپان هدف قرار نگرفته باشد.

    سرقت آن هم از نوع کیف‌قاپی موضوعی آشنا در همه کلانشهرها است به ویژه در کلانشهری مثل تهران!

    حال این سوال پیش می‌آید که برای مصون ماندن از دست کیف‌قاپان چه باید کرد؟

    پلیس در این خصوص هشدارهایی را مطرح می‌کند:

    - هنگام حمل کیف حتی‌المقدور از پیاده رو حرکت کنید و کیف را حائل میان خود و دیوار قرار دهید.
    ـ از به نمایش درآوردن پول خود در معابر عمومی و مراکز خرید خودداری کنید.
    ـ در هر حال مراقب موتورسوارانی که اطراف شما هستند باشید.
    ـ هنگام عبور از عرض خیابان و خیابان‌های خلوت، مراقب افراد کیف‌قاپ باشید زیرا بیشترین کیف‌قاپی در این زمان اتفاق می‌افتد.
    ـ  چنانچه از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند رمز آن را بخاطر بسپارید و از یادداشت کردن و قرار دادن در کیف خودداری کنند چون سارقین با دستیابی به رمز آسانتر موفق به برداشت وجه نقد شما می‌شوند.
    ـ چنانچه مدارک و اسناد ملکی و شخصی و هویتی را در کیف دستی حمل و جابجایی می‌کنید در نگهداری آن مراقبت بیشتری معمول گردد چون در صورت سرقت، احتمال سوء استفاده از سوی سارقین و افراد ناباب متصور است.
    ـ چنانچه وجه نقد بالایی از بانک‌ها و مراکز تجاری برداشت می‌کنید سعی شود در جابجایی از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده و سعی شود از سوار شدن در خودروهای شخصی پرهیز کنید.
    ـ چنانچه از گوشی همراه استفاده می‌کنید و احتمالاً گوشی تلفن همراه در کیف شما باشد سعی شود از ثبت تصاویر شخصی در حافظه گوشی همراه پرهیز کنید تا مورد سوء استفاده سارقین و افراد ناباب قرار نگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی