عصر بازار

مذاکرات همکاری سه جانبه میان بانک سرمایه، شرکت مبینا گروپ و اوبر بانک اتریش

عصر اعتبار- جلسه بررسی همکاری میان بانک سرمایه، شرکت مبینا گروپ و اوبر بانک اتریش با حضور مدیران ارشد و نمایندگان هر سه مجموعه در محل بانک سرمایه برگزار شد.

مذاکرات همکاری سه جانبه میان بانک سرمایه، شرکت مبینا گروپ و اوبر بانک اتریش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در جلسه ای که با حضور فردریش اشتیفت، سفیر  کبیر اتریش در ایران، جوهانا برینسبرگر معاون کل بخش بازرگانی و اقتصادی سفارت اتریش، محمدرضا ایزددین، رئیس هیات مدیره و سیدجاوید موسوی نیا، قائم مقام شرکت مبینا گروپ و همچنین دکتر محمدرضا خانی، مدیرعامل، دکتر محمدعلی هادی و دکتر بهمن خادم اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک سرمایه برگزار شد، نحوه همکاری های مشترک به ویژه در خصوص حضور بانک سرمایه به عنوان بانک عامل در پروژه حرم تا حرم (ساخت آزادراه از قم تا مشهد) مورد بحث و بررسی قرار گفت.

    در این نشست دکتر هادی طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه بانک سرمایه از جمله معدود بانک هایی بود که در زمان تحریم نیز فعالیت های بین المللی خود را ادامه داد و بخش بین الملل و صرافی این بانک بسیار فعال و کارآمد می باشد.

    وی ضمن استقبال از افتتاح شعبه در اتریش اظهار داشت: بانک سرمایه یک بانک خصوصی است و محدودیت هایی را که سایر بانک ها ممکن است با آن مواجه باشند را ندارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت در بهبود روند فعالیت های بین المللی بانک سرمایه است.

    دکتر هادی همچنین در خصوص شرکت های تابعه بانک نیز اظهار داشت: بانک سرمایه شرکت های زیرمجموعه قدرتمندی دارد که می توانند در زمینه های صادرات و واردات و همچنین ساخت و ساز، همکاران ارزشمندی در این پروژه باشند.

    دکتر هادی همچنین آمادگی بانک سرمایه برای حضور هیاتی از اوبر بانک جهت انجام مذاکرات نهایی و عملیاتی نمودن مذاکرات را اعلام نمود.

    دکتر خانی نیز طی سخنانی به موفقیت های بانک سرمایه در خصوص دستیابی این بانک به مقام اول در زمینه شاخص های اصلی نظام بانکی از جمله جذب منابع، تسویه بدیهی های بین بانکی، افزایش سپرده قانونی نزد بانک مرکزی و عدم بدهی به بانک مرکزی اشاره نمود.

    در ادامه نشست اشتیفت طی سخنانی علاقمندی خود را از افتتاح حساب بانک ها من جمله بانک سرمایه در اتریش استقبال نمود و گفت: علیرغم انتظار همگان، تحریم ها برداشته نشده و امیدوارم هرچه زودتر این تحریم ها برطرف شده تا بانک ها بتوانند بهتر به فعالیت بین المللی خود بپردازند.

    وی افزود: اوبر بانک اتریش از جمله بانک هایی است که حتی در زمان تحریم ها، با بانک های ایرانی همکاری داشته است. این بانک همچنین مسائل تامین مالی بسیاری از پروژه های بزرگ را در ایران دنبال کرده است و اخیرا نیز یک شرکت ایرانی یک میلیارد یورو به اوبر بانک خط اعتباری داده است و برای پروژه های جدیدی مثل این پروژه هم اطمینان دارم وزیر دارایی اتریش برای برقراری ارتباط تلاش مجدانه ای خواهد داشت.

    حاجی محمدی نیز در این جلسه طی سخنانی فعالیت های حوزه بین الملل بانک سرمایه را بیان نمود و همکاری های بین المللی بانک سرمایه با بانک های اروپایی و ورود این بانک به بازارهای اروپایی را تشریح کرد.

    در ابتدای نشست نیز، موسوی نیا طی سخنانی به معرفی شرکت مبینا گروپ و پروژه های صورت گرفته توسط این شرکت پرداخت و اعلام نمود که شرکت مبینا گروپ برای انجام پروژه های بین المللی تمایل دارد بانک سرمایه را با توجه به سوابق و حسن عملکرد، به عنوان بانک عامل به شرکت اتریشی طرف قرارداد خود معرفی نماید.

    همچنین ایزددین نیز طی سخنانی به معرفی شرکت های زیرمجموعه شرکت مبینا گروپ پرداخت و از همکاری با بانک سرمایه ابراز خوشحالی نمود و همچنین اعلام کرد که شرکت مبینا گروپ درحال مذاکره برای افتتاح شعبه بانک سرمایه در اتریش جهت انجام مراودات بانکی این شرکت می باشد.

    گفتنی است در همین جلسه احمد حاجی محمدی، رئیس اداره بین الملل بانک سرمایه، به عنوان نماینده این بانک جهت انجام مذاکرات با اوبر بانک اتریش تعیین شد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو