عصر بازار

اعطای تسهیلات ویژه‌ به سرمایه‌گذاران روستاهای هدف گردشگری

عصر اعتبار- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران روستاهای هدف گردشگری و بومیان روستاها برای ساخت واحدهای بوم‌گردی، اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات ویژه‌ به سرمایه‌گذاران روستاهای هدف گردشگری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سجاد صنعتی‌منفرد  اظهار کرد: تعدادی از روستاهای استان زنجان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بافت و معماری روستا به‌عنوان مناطق هدف گردشگری شناسایی شدند که این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها را دارد.

    این مسئول ادامه داد: از قبل، دستور کار تهیه و اجرای روستاها با بابافت ارزش در دستور کار این سازمان بود که بحث مطالعه و اجرای آن در روستای درسجین از توابع شهرستان ابهر دارای بافت با ارزش تاریخی است که طرح ویژه بهسازی آن در سال‌های گذشته تکمیل شده و صورت صد درصدی به بهره‌برداری رسیده است و در ایام تعطیلات نوروز که تعداد بازدیدها بیشتر می‌شود این روستاها نیز می‌توانند پذیرای مسافران و گردشگران باشند.

    وی با اشاره به طرح گردشگری روستایی، خاطرنشان کرد: روستاهایی که در برنامه پنجم توسعه جزو روستاهای هدف گردشگری قرار دارند روستاهای گلابر، ویر و خویین است که هر کدام از این روستاهای هدف گردشگری برای خود شرح خدمات خاصی دارد که تهیه و اجرا می‌شود و مطالعات اولیه این سه روستا در دست اقدام است.

    صنعتی‌منفرد یادآور شد: بنیاد مسکن با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی این برنامه را دارد که بر اساس آنچه که در ماده 114 برنامه ششم توسعه آمده بتواند 30 روستای دیگر را که دارای بافت با ارزش و هدف گردشگری هستند، را اجرا کند.

    وی با اشاره به لزوم توجه به بحث اشتغال در روستاها و در اولویت قرار گرفتن این طرح، اظهار کرد: همچنین بنیاد مسکن استان زنجان در جهت ماندگاری روستاییان در روستاها تسهیلات با بهره کم به روستاییان پرداخت می‌کند و باید توجه داشت که کاهش مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها در گرو ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستاها است تا به خود کفایی برسند.

    مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اعطای تسهیلات برای کسانی که در روستاهای هدف گردشگری واحدهای اقامتی بوم‌گردی می‌سازند، تصریح کرد: تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران روستاهای هدف گردشگری و کسانی که برای ساخت واحدهای بوم‌گردی اقدام می‌کنند و روستائیانی که قصد ساخت این واحدها را دارند تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌شود که این تسهیلات فرصت خوبی برای افراد است زیرا که مابه‌التفاوت را دولت پرداخت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی