عصر بازار

قیمت طلا باز هم افزایش خواهد داشت

عصر اعتبار- انجمن طلای لندن اعلام کرد: قیمت جهانی طلا احتمالا تا پایان امسال ۵ درصد دیگر نیز افزایش خواهد یافت و میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به ۱۲۴۴ دلار خواهد رسید.

قیمت طلا باز هم افزایش خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا،  میانگین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در سال 2016 میلادی به 1251 دلار رسیده بود. قیمت طلا در روزهای اخیر بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی در محدوده 1180 تا 1220 دلاری گرفتار شده است.

    بر اساس این گزارش، انجمن طلای لندن افزود: سال 2017 واقعا دوران غیرقابل پیش بینی برای بازارهای بین المللی خواهد بود چرا که نااطمینانی ژئوپلیتیک زیادی در سطح بین المللی وحود دارد.

    سیاست های جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات سرنوشت ساز در آلمان فرانسه و هلند می تواند کاملا مهم و تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر احتمال تشدید تنش در روابط چین و آمریکا وحود دارد.

    البته تقویت ارزش دلار و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز از سوی دیگر می تواند بر قیمت طلا فشار زیادی وارد کند.

    انجمن طلای لندن افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال به 17.77 دلار خواهد رسید. نااطمینانی های ژئوپلیتیک از یک سو و افزایش تقاضای صنعتی به خصوص در چین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی نقره خواهد داشت.

    جونی توز تحلیلگر ارشد موسسه یو بی اس که موفق ترین پیش بینی کننده قیمت طلا در انجمن طلای لندن در سال گذشته بوده است، پیش بینی کرد که قیمت طلا امسال به طور میانگین به 1350 دلار خواهد رسید.

    وی پیش بینی کرده است که سرمایه گذاران بین المللی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود در برابر نگرانی های سیاسی و اقتصادی و افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی، تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهند داشت.

    وی نسبت به افزایش رشد اقتصادی آمریکا و تغییر سیاست های پولی فدرال رزرو نیز تردید داشته است. برنارد داه داه تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1100 دلار خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو