عصر بازار

دوشنبه؛ تشکیل چهارمین جلسه مزد ۹۶

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل چهارمین جلسه ستاد تخصصی مزد ۹۶ در روز دوشنبه (۱۸ بهمن) در محل این وزارتخانه خبر داد.

دوشنبه؛ تشکیل چهارمین جلسه مزد ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسماعیل ظریفی آزاد با اشاره به تشکیل چهارمین جلسه ستاد تخصصی مزد 96 گفت: در سه جلسه گذشته پارامترهای مختلف موثر بر حداقل دستمزد کارگران با حضور تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در محل وزارت کار برگزار شد.

    مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر جبران خدمت وزارت کار با اشاره به اینکه عمده تمرکز در این جلسات بر روی تعیین حداقل هزینه معیشت زندگی کارگران بود گفت: در این جلسات از مسئولان انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برای حضور در جلسات نیز دعوت به عمل آمد.

    وی افزود: در سومین جلسه ستاد مزد نمایندگان انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را درباره حداقل هزینه سبد معیشت ارائه داد.

    ظریفی آزاد با تاکید بر اینکه در جلسات ستاد مزد پارامترهای مختلف موثر بر حداقل دستمزد کارگران مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: بر اساس قانون کار تورم و سبد معیشت دو شاخص اصلی برای تعیین حداقل دستمزد هستند.

    ظریفی آزاد درباره زمان آغاز بررسی حداقل دستمزد در شورای عالی کار نیز گفت: بررسی دستمزد در این شورا زمان خاصی ندارد اما طبق زمان معمول هر سال، با توجه به اینکه تا پایان سال باید حداقل دستمزد مشخص و نهایی شود بنابراین پیش بینی می‌شود نخستین جلسه شورای عالی کار برای بررسی تعیین حداقل دستمزد در اوایل اسفند تشکیل شود.

    اخیرا نیز هفده تن، معاون وزیر کار درباره درباره آخرین وضعیت تعیین حداقل دستمزد 96 به مهر گفته بود: «در جلسات این کارگروه با استفاده از مبانی اقتصاد و با دعوت از اساتید صاحب نظر، بر روی موضوع دستمزد و موارد مرتبط آن بحث و بررسی می‌شود.»

    وی همچنین اعلام کرده بود: «با مشارکت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، تعیین حداقل هزینه سبد معیشت یک خانواده کارگری در حال بررسی است تا این نرخ با هدف افزایش بهره وری نیروی کار تعیین و در حداقل مزد لحاظ شود.»

    به گفته هفده تن، بعد از جمع بندی جلسات ستاد مزد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حداقل دستمزد باید در شورای عالی کار مطرح و در صورت تصویب، نهایی شود و در هفته‌های سوم و چهارم اسفندماه پرونده تعیین حداقل مزد سال آینده با ابلاغ مزد 96 بسته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو