عصر بازار

آمادگی شعبه بانک توسعه صادرات اصفهان برای گشایش اعتبار

عصر اعتبار- رئیس شعبه بانک توسعه صادرات استان اصفهان گفت: بدنبال گشایش های بانکی حاصله پس از برجام، این شعبه مانند سایر شعب آمادگی گشایش ال سی برای تجار و صادرکنندگان استانی را دارد.

آمادگی شعبه بانک توسعه صادرات اصفهان برای گشایش اعتبار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آقای نیما بزرگمهر در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: پس از برجام و برقراری روابط کارگزاری با بانک های خارجی، راه اندازی سیستم سوئیفت و انجام نقل و انتقالات ارزی برای این بانک فراهم شده است.
    وی افزود: این بانک پس از برجام جهت ایجاد تسهیل و تسریع در تعاملات بانکی و انجام درخواستهای مشتریان، پس از مذاکره با بانک های خارجی موفق به ایجاد روابط بانکی و کارگزاری با بیش از 100بانک در 40 کشور در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی شده است.
    رئیس بانک توسعه صادرات شعبه اصفهان اضافه کرد: بانک توسعه صادرات ایران شعبه اصفهان با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله اشتغالزایی با بهره گیری از ابزارهای مختلف بانک از جمله اعطای تسهیلات، گشایش ال سی، صدور انواع ضمانتنامه ارزی و ریالی بصورت ویژه از صادرکنندگان و تجار استان اصفهان حمایت می کند.
    وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران شعبه اصفهان در حال حاضر به عنوان یک شعبه ممتاز با اتصال به شبکه جهانی سوئیفت در کوتاهترین زمان و با امنیت کامل نقل و انتقالات ارزی را انجام می دهد و آماده هرگونه ارائه خدمت در این بخش به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان اصفهان است.
    رییس بانک توسعه صادرات شعبه اصفهان با اشاره به خدمت گشایش اعتبار در انواع مختلف گفت: گشایش ال سی نقد و مدت دار جهت واردات انواع کالا های مجاز بر اساس شرایط جدید اعلامی توسط بانک مرکزی در بانک توسعه صادرات انجام می شود و باتوجه به رفع تحریم های ارزی و بانکی و همچنین اتصال به شبکه سوئیفت، اعتبارات اسنادی وارداتی در کوتاهترین زمان با استفاده از ارز مبادله ای و آزاد قابل گشایش است.
    وی افزود: حمایت از صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی در استان اصفهان از اصلی ترین اولویت های این بانک است.
    بزرگمهر خاطرنشان کرد: در راستای کمک به فعالان اقتصادی، بانک توسعه صادرات ایران شعبه اصفهان آمادگی دارد جرایم تاخیر آن دسته از مشتریانی که بدهی خود را تا پایان سال جاری تسویه نمایند، مورد بخشش قرار دهد.
    به گفته بزرگمهر در 10 ماهه سال 1395 به منظور حمایت از پروژه های ملی و بزرگ استانی، این بانک بیش از 1.2میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به طرح های اشتغالزای بالای 100 نفر از جمله شرکت های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، داروسازی فارابی، شیر پگاه و شرکت پالایش قطران ذغال سنگ اعطا کرده است.
    به گفته وی در این دوره بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شده است.
    وی تصریح کرد: تسهیلات ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات ایران از محل منابع صندوق توسعه ملی، خطوط فاینانس و ریفاینانس خارجی و منابع داخلی بانک بر اساس نرخ های مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان پرداخت می‌ شود.
    رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات با اشاره به شرایط استفاده از تخفیف نرخ سود گفت: استفاده کنندگان از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در صورت حائز شرایط بودن از جمله ارائه ضمانتنامه صندوق ضمانت صادرات ایران، صادر کننده نمونه بودن و ارائه وثیقه معتبر می توانند از حداکثر 2درصد تخفیف نرخ سود تسهیلات بهره مند شوند.
    بزرگمهر افزود: شعبه اصفهان در سال جاری اقدام به ابلاغ و گشایش بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار اسنادی ریالی - داخلی نموده که از این نظر رتبه دوم را در بین کلیه شعب سراسر کشور بانک توسعه صادرات ایران را بدست آورده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی