عصر بازار

مطالبات کارانه پرستاران تا پایان امسال پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با تخصیص اعتبارات دولتی به وزارت بهداشت تا پایان سال ۹۵، مطالبات کارانه پرستاران پرداخت می‌شود.

مطالبات کارانه پرستاران تا پایان امسال پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در مراسم روز پرستار که در دانشگاه حکیم سبزواری، برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه پزشکی کشور کمبود نیروی پرستاری است  و در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی باید 2.5 پرستار حضور داشته باشد که این میزان در کشور 1.4 است.

    وی ادامه داد: در طول سه سال دولت تدبیر و امید به ازای هر تخت بیمارستانی تعداد پرستاران از 0.7 درصد به 1.8درصد افزایش یافته است.

    معاون پرستاری وزارت بهداشت، تدوین سند عرضه و تقاضا نیروی پرستار و افزایش ظرفیت دانشکده‌های پرستاری را از اقدامات شاخص وزارت بهداشت دانست و افزود: در حال حاضر 60 هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و  10هزار نیروی کمک پرستار مشغول به تحصیل هستند.

    وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته بیش از 43 هزار نیروی پرستار دانشگاهی استخدام شدند که از این تعداد 16هزار نفر در طرح تحول سلامت، 7500 نفر طرح نیروی انسانی، 5000 نفر جایگزینی مرخصی زایمان، 4000 دانشجوی سال آخر دانشگاه و 11 هزار نفر نیز به صورت استخدام دولتی جذب شدند.

    معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود جذب این تعداد، توسعه تخت‌ها  و بخش‌های بیمارستانی باعث شده تا به شاخص‌های مورد نیاز نیروی پرستاری کشور نرسیم، عنوان کرد: با سطح‌بندی خدمات و سند عرضه و تقاضا طی سال‌های آینده مشکلات کمبود پرستار رفع می‌شود.

    در ادامه، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: با وجود اضافه شدن 230 تخت بیمارستانی در سبزوار تعداد پرستاران در این شهرستان کمتر از میانگین کشوری است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با  ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع مشکل استخدام پرستاران جویای کار کمک کند.

    علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: 727 تخت فعال در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار وجود دارد که به ازای هر پرستار، 1.35 درصد تخت در این دانشگاه فعال است. حدود 964 پرستار در سبزوار وجود دارد که 35 درصد از کل پرسنل دانشگاه را تشکیل می‌دهند و از این تعداد 383 نفر در دو سال اخیر و در راستای طرح تحول نظام سلامت جذب شدند. هم‌اکنون 560 دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی و 64 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال تحصیل هستند.

    معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین در جریان بازدید از بیمارستان تخصصی حشمتیه سبزوار، طرح تحول نظام سلامت را از اقدامات شاخص دولت در جهت عدالت درمانی و فراهم کردن بستر لازم برای کاهش هزینه‌های درمان اقشار محروم و نیازمند جامعه دانست.

    بیمارستان 245 تخت خوابی حشمتیه سبزوار با 18 هزار متر مربع زیربنا در زمینی به وسعت 10هزار متر به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غرب خراسان‌رضوی با اعتبار بیش از 650 میلیارد ریال در بهمن ماه سال 94 به بهره‌برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی