عصر بازار

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

صدور ۲۵۰ هزار مورد انواع بیمه نامه برای اقشار محروم

عصر اعتبار- مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به برنامه ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مسکن ایمن با اعتبار ۶۴۵ میلیارد تومان گفت: تاکنون ۴۲۰۰ خانواده طعم شیرین خانه دار شدن را چشیدند و ۱۵۰۰ مسکن دیگر نیز طی یک ماه آینده آماده می شود.

صدور ۲۵۰ هزار مورد انواع بیمه نامه برای اقشار محروم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سومین همایش ملی مدیریت جهادی شب روز دوشنبه هجدهم بهمن ماه با حضور مدیران برتر جهادی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. دکتر نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم گزارش جامعی از اقدامات و دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ارائه کرد.

    وی ضمن گرامیداشت ایام دهه‌ فجر به تببین دستاوردهای این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته در راستای منویات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: کمک به توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه فضاهای آموزشی، مراکز فرهنگی و مذهبی، ارتقای سطح سلامت و گسترش مراکز بهداشتی و درمانی، ارایه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به محرومان از جمله مأموریت‌های بنیاد برکت است.
    وی افزود: بنیاد برکت به تبعیت از سبک مدیریتی جهادی، خود را متعهد می‌داند ضمن نقش‌آفرینی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و صیانت از کرامت انسانی به ارتقای معیشت محرومان کمک کند.

    ایجاد 180 هزار فرصت شغلی پایدار

    مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص اقدامات توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی بنیاد برکت گفت: در بخش کمک به توانمندسازی و کارآفرینی در مناطق محروم بر اساس مدل اقتصاد مقاومتی و درنظر گرفتن شاخص‌هایی چون تولید ملی تلاش کرده‌ایم شرایط فعالیت برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در مناطق محروم را تسهیل کنیم. تاکنون مشارکت با کارآفرینان در 300 طرح توانمندسازی اقتصادی در 31 استان کشور با سرمایه‌گذاری بیش از 54 هزار و 860 میلیارد ریال تحقق یافته است. اقدامی که ثمره‌ی آن ایجاد فرصت شغلی پایدار برای بیش از 180 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم است.
    بنیاد برکت با سرلوحه قرار دادن سیاست عدم تصدی‌گری و عدم ماندگاری، تاکنون از 150 طرح خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان محلی واگذار کرده است.


    انجام 24 هزار و 710 پروژه


    نوروزی ادامه داد: تاکنون 24 هزار و 710 پروژه متوسط و کوچک در حوزه‌های زیربنایی، ساخت مدرسه، مسجد، مراکز فرهنگی و مذهبی، مسکن محرومین، بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بنیاد برکت در دست اقدام است.
    نوروزی با اشاره به اجرای طرح‌های زیربنایی عمرانی و ساخت مساجد، مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم گفت: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه امکانات در مناطق کمتر توسعه‌یافته تفاهم‌نامه اجرای 24 هزار و 710 پروژه منعقد شده که 6500 مورد به نتیجه رسیده است و 18 هزار و 210 پروژه دیگر در دست اجراست.
    وی افزود: اکنون فعالیت در زمینه توسعه کامل در جزیره هرمز، نهبندان، سروآباد، بیجار و سرباز آغاز شده است.


    ساخت و افتتاح 800 مدرسه توسط بنیاد برکت


    مدیرعامل بنیاد برکت به برنامه ساخت و تجهیز 1000 مدرسه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این برنامه از اقدامات ماندگار بنیاد برکت است. قرارداد ساخت 1000 مدرسه با 5500 کلاس درس و اعتبار 425 میلیارد تومان عملیاتی شده تا 140 هزار دانش‌آموز در 1500 روستا آسوده خاطر زیرسقف کلاس‌های درس استاندارد تحصیل کنند. در قالب این برنامه تاکنون 800 مدرسه با 4400 کلاس درس افتتاح شده است.

    نوروزی به قرارداد ساخت 800 مسجد، حسینیه، دارالقران، حوزه علمیه و خانه عالم اشاره و عنوان کرد: از این تعداد تاکنون ساخت 605 واحد از جمله 450 مسجد، 25 حوزه علمیه و دارالقران و 130 خانه عالم به اتمام رسیده است.

    آماده شدن 1500 واحد مسکن طی یک ماه آینده


    وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما ساخت 21 هزار و 500 مسکن ایمن با اعتبار 645 میلیارد تومان بود و 4200 خانواده طعم شیرین خانه‌دار شدن را چشیده‌اند و 1500 مسکن دیگر نیز طی یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.

    انعقاد ساخت دو مرکز جامع سرطان


    مدیرعامل بنیاد برکت اجرای 1269 طرح زیربنایی نظیر آب‌رسانی، برق‌رسانی، پل‌سازی و... با صرف اعتبار 703 میلیارد تومان را از دیگر طرح های این بنیاد دانست و گفت: در حوزه سلامت نیز مجری ساخت 10 بیمارستان با ظرفیت 1243 تخت در 10 شهر محروم از جمله نی‌ریز، گرمسار، مینودشت، میانه، بانه، درگز، فردوس و قرچک بودیم و قرارداد ساخت دو مرکز جامع سرطان سطح 3 در سال 95 نیز منعقد شده است.


    صدور 250 هزار مورد انواع بیمه‌نامه


    نوروزی افزود: بیمه اقشار محروم نیز از خدمات دیگر ماست و تاکنون 250 هزار انواع بیمه‌نامه صادر شده است. هم‌چنین 90 گروه جهادی مورد پشتیبانی ما قرار گرفته‌اند. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 4000 روستا را تحت تأثیر خدمات خود قرار داده و موفق شده است نیاز 2000 روستا را به‌طور کامل، 1200 روستا را به میزان 75 درصد و 800 روستا را تا 50 درصد برطرف کند.

    ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای اجرای فرامین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، توجه ویژه‌ای به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور دارد و اجرای جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی با روش مدیریت جهادی از برنامه‌های مجموعه‌ ستاد به شمار می‌رود.

    به گزارش ایسنا در پایان این همایش ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا، مدیران برگزیده جهادی در سال 95 نیز معرفی شدند و به دکتر عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت نیز نشان مدیران برگزیده جهادی سال 95 اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی