عصر بازار

۸۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای صنعتی کشور پرداخت شد

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۸۳ هزارو ۲۵۰میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار و ۷۰۱ بنگاه صنعتی در کشور پرداخت شد.

۸۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای صنعتی کشور پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به خبرنگاران اعلام کرد: تکلیف سازمانهای صنعت، معدن و تجارت در کل کشور در سال جاری این است که درچارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، هفت هزار و 500 واحد با تولید زیر ظرفیت و یا راکد را به چرخه تولید برگردانند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: در این ارتباط از طریق سامانه بهین یاب بیش از 11 هزار و 796 بنگاه در استانهای مختلف شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
    یزدانی ادامه داد: از این شمار 11 هزار و 701 مورد منجر به پرداخت تسهیلات شد.
    یزدانی بیان کرد: با این میزان پرداخت به نوعی تکلیف سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در سال اقتصاد مقاومتی که طرح رونق بود، عملیاتی شده است.
    وی با بیان اینکه ارتقای رقابت پذیری در بنگاه های کوچک و متوسط نیز از دیگر تکلیف های تعریف شده برای سازمان صنعت، معدن و تجارت است ادامه داد: در کل کشور بیش از 88 هزار بنگاه صنعتی داریم که از این شمار بیش از 84 هزار و 500 بنگاه آن کوچک و متوسط هستند و بیشترین مشکلات نیز مربوط به بنگاه های کوچک است.
    یزدانی یادآور شد: برخی از این واحدها در استان بوشهر است که مشکلاتی در حوزه نقدینگی یا صدور ضمانت نامه داشتند، تصمیم گیری هایی برای حل مشکل آنها لحاظ شده است.
    وی با اشاره به تشکیل خوشه های صنعتی در کشور افزود: بیش از 380 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شدند که این شیوه یکی از راهکارهای مهم توسعه صنعتی است و در قالب آن واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ از تولید کننده تا انتهایی ترین حوزه با یکدیگر پیوند می خورند که این موضوع علاوه بر اینکه به موفقیت آنها در صادرات و حضور در نمایشگاه ها کمک می کند باعث مشارکت آنها برای تامین مواد اولیه و تامین مالی می شود.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: در کشور بیش از 96 هزار جواز صنعتی صادر شده که بیش از یکهزار و 600 مورد از این جوازها در استان بوشهر صادر شده است.
    وی گفت: شمار بالای 50 درصد از این جوازهای صنعتی در کشور در مرحله ای است که می تواند در یک سال آینده به بهره برداری برسد و بیش از 450 هزار شغل جدید ایجاد کند.
    یزدانی یادآور شد: یکی دیگر از ماموریت های سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها موضوع آموزش است که در بیشتر بنگاه های کوچک و متوسط کمتر به آنها توجه می شود.
    وی گفت: بنگاه هایی که به بحث آموزش، تحقیق و پژوهش توجه ویژه می کنند در ارتقای کیفیت تولیدات و بازار یابی موفق تر عمل می کنند.
    یزدانی ادامه داد: ماموریت دیگر این سازمانها آموزش 100 هزار نفر در کشور است که انتظار است تا پایان سال به طور کامل محقق شود.
    وی اظهار کرد: راه اندازی 33 طرح ملی نیز دیگر ماموریت سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهاست که 2 طرح آنها در استان بوشهر است و انتظار می رود تا 2 ماه آینده به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی