عصر بازار

رییس پژوهشگاه ارتباطات:

درآمد فناوری اطلاعات از بازارجهانی در برنامه ششم توسعه ۷ برابر می شود

عصر اعتبار- رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سهم و درآمد ۶ تا هفت هزار میلیارد تومانی حوزه فناوری و اطلاعات ایران از بازار جهانی، گفت: در پنج ساله برنامه ششم و با استفاده از ظرفیت های موجود این مقدار ٦تا ٧ برابر خواهد شد.

درآمد فناوری اطلاعات از بازارجهانی در برنامه ششم توسعه ۷ برابر می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد خوانساری روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: به طور کلی درآمد بازار ایران در بازارهای بین المللی و جهانی حدود ٣۰ تا ٤۰ هزار میلیارد تومان است و این ظرفیت وجود دارد تا پنج سال آینده این مقدار سه تا چهار برابر و به ١٢۰ هزار میلیارد تومان برسد.
    وی ادامه داد: یکی از بحث های مهم در مدت زمان پنج ساله برنامه ششم کشور، رشد اقتصادی و افزایش ارزش افزوده است که با استفاده از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان این رشد اقتصادی را رقم زد.
    رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران یک درصد از جمعیت جهان را دارا است و با توجه به این میزان جمعیت باید دست کم یک درصد از بازار دنیا را نیز به دست بیاورد، گفت: با استفاده از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان اشتغال زایی فراوانی به وجود آورد و ایران باید بتواند سهم خود را از بازار بین المللی افزایش دهد.
    خوانساری ادامه داد: در دولت تدبیر و امید زیر ساخت های مناسب در زمینه ارتباطی فراهم شده است و در حوزه فیبر نوری، نصب نسل جدید سه و چهار اینترنت در شبکه های تلفن همراه استانی، اپراتورها و شرکت های مخابرات سرمایه گذاری مناسبی شده است و فضا برای توسعه فناوری اطلاعات به وجود آمده است.
    رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: پهنای باند اینترنت کشور از سال گذشته تا کنون 2.5 برابر و به ١۰ هزار گیگ رسیده است.
    وی با بیان این که رشد در حوزه ارتباطات منوط به سرمایه گذاری سنگین دولت است، افزود: پیش بینی می شود بیشترین پیشرفت در پنج ساله آینده در درآمدزایی و رشد اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات رقم بخورد.
    خوانساری گفت: در برنامه نرم افزاری کافه بازار ١۰۰ هزار برنامه وجود دارد که ٩٤ درصد از برنامه ها توسط ایرانیان ساخته شده است که این تعداد برنامه حدود 15 تا ٢۰ هزار نفر برنامه نویس و توسعه دهنده دارد.
    وی افزود: این آمار نشان دهنده مصداق علم و فناوری در کشور و نشان دهنده این است که درآمد بسیاری از افراد از فعالیت های دانش بنیادن کسب می شود واستفاده از فعالیت های دانش بنیان باید ارتقا یابد.
    رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازار دست نخورده ای به نام روستاها را یکی از ظرفیت های مناسب برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید تمام روستاهای بالای ٢۰ خانوار به اینترنت دسترسی خواهند یافت.
    خوانساری افزود: در بخش اینترت برای روستاها، سال 94 به میزان ٣٢۰ میلیارد تومان از طرف دولت یازدهم هزینه شده است و فرصت های خوبی در روستاها شکل گرفته است که باید از آن ها استفاده کرد.
    وی افزود: ورود مدل های جدید اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با استفاده از ظرفیت های موجود تبدیل این فرصت ها به ثروت و ارزش افزوده باید شکل بگیرد.
    وی با بیان این که شور و نشاط خوبی در مجموعه دانشگاهی برای تولید علم و فناوری و تبدیل دانش فناوری به ثروت در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اقدام های انجام شده بارقه امید زیادی برای رشد جهشی کشور در حوزه فناوری وجود دارد.
    رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکید های زیادی در کشور مبنی بر جهش علمی و متوقف نشدن آن و استمرار تا تکمیل زنجیره تبدیل علم به ثروت وجود دارد.
    خوانساری گفت: استان سمنان نیز با توجه به جمعیت کم، جمعیت دانشجویی خوبی دارد و رشد و توسعه خوبی در حوزه دانشگاهی این استان به وجود آمده است.
    رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قرار داشتن در دهه فجر گفت: هرسال در دهه فجر مهم ترین مساله ای که از طریق رسانه ها منعکس می شود، فداکاری ها، ایثارگری ها و رنج هایی است که رزمندگان برای انقلاب اسلامی ایران متحمل شده اند و باید این ایثارگری ها را پاس داشت.
    محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و چند معاون این وزارتخانه امروز با حضور در شهرستان های استان سمنان، مرکز دیتای استان و اداره پست شاهرود را افتتاح کردند و چند طرح را نیز گلنگ زنی کردند.
    امسال به برکت سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی در هشت شهرستان استان سمنان از 485 طرح با بیش از هفت هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی