عصر بازار

کارنامه عملکرد شعب غرب بانک توسعه صادرات ایران

عصر اعتبار- فعالیت های بانکی شعب بانک توسعه صادرات در استان های غربی کشور را می توان زمینه ساز حمایت از ساز و کارهای صادراتی در این بخش از کشور به شمار آورد.

کارنامه عملکرد شعب غرب بانک توسعه صادرات ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «صعر اعتبار» به نقل از اگزیم نیوز، قرابت جغرافیایی استان های غربی کشور با عراق به عنوان مهمترین بازار صادراتی کشور در حوزه محصولات ساخته شده و مواد غذایی موجب شده است که شعب بانک توسعه صادرات در این حوزه مهم اقتصادی نقشی برجسته را از آن خود کرده و یاوری برای رونق صادرات از این حوزه اقتصادی مهم باشند. تسهیلات ارزی و ریالی به واحدهای تولیدی صادرات محور و یا به صادرکنندگان برجسته کشوری و استانی را می توان از جمله فعالیت های بانک توسعه صادرات در استان های غربی همچون کرمانشاه ، کردستان ، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دانست.
    رشد 694 درصدی تسهیلات اعطایی شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات ، پذیرش و عاملیت طرح توسعه فاز 2 اوره و آمونیاک کرمانشاه ، گشایش خط اعتباری به ارزش 150 میلیون یورو جهت احداث واحد تولید اتیلن پتروشیمی گچساران توسط شعبه یاسوج، پرداخت 1509 میلیارد ریال تسهیلات ریالی در سال جاری توسط شعبه کرمانشاه در کنار 987 هزار یورو تسهیلات ارزی ( جمعاً 1543 میلیارد ریال ) را می توان بخشی از دستاوردهای این شعب محسوب کرد.
    شعبه کرمانشاه؛ رتبه نخست جذب منابع از صندوق توسعه ملی:
    با توجه به حجم بالای صادراتی از استان کرمانشاه مخصوصاً به کشوری همچون عراق، می توان به فعالیت های شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات با دقت نظر بیشتری نگریست. این شعبه در سال جاری ( تا پایان دی ماه ) و به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن توانسته است ارزش تسهیلات اعطایی را 694 درصد ارتقا داده همچنین در جذب منابع صندوق توسعه ملی در بین بانک ها در سطح استان رتبه اول و همچنین در سطح شعب بانک توسعه صادرات در سایر استان ها رتبه پنجم را اخذ کند. همچنین اقدامات لازم در خصوص پذیرش و عاملیت طرح توسعه فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی ، واحد اوره و آمونیاک کرمانشاه به مبلغ 240 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی با پیگیری و حمایت مدیران ارشد بانک و مقامات استانی نیز در جریان کار قرار دارد. باید به این نکته نیز اشاره داشت که هم اکنون معوقات این شعبه به نسبت تسهیلات پرداختی آن رقمی نزدیک به 0.6 درصد است که نشان دهنده شفافیت عملکرد و روال اجرایی مطلوب در این شعبه خواهد بود.

    شعبه سنندج:
    این شعبه در سال جاری 312 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا کرده همچنین 46 فقره ضمانت نامه ( گمرکی و حسن اجرای تعهدات ) معادل 371 میلیارد ریال توسط این شعبه صادر شده است. پرداخت تسهیلات در قالب طرح تجهیز و راه اندازی هتل هورامان در منطقه توریستی هورامان تخت مریوان که در اوایل سال جاری افتتاح شد نیز توسط این شعبه تأمین مالی شده است.

    شعبه یاسوج و محوریت صادرات فراورده های نفتی
    استان کهگیلویه و بویراحمد را می توان یکی از مناطق مهم نفت خیز کشور دانست که جایگاه ویژه ای در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی داراست اگرچه موقعیت استثنایی این استان در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری نیز حائز اهمیت است. اقدامات شعبه یاسوج را در خصوص حمایت از توسعه اقتصادی این منطقه با محوریت صادرات را می توان موارد زیر برشمرد:
    گشایش خط اعتباری 150 میلیون یورو جهت احداث واحد تولید اتیلن پتروشیمی گچساران
    تصویب 84 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در سال 95 جهت کمک به طرح تسهیل و رفع موانع تولید در استان
    پرداخت 11 فقره تسهیلات داخلی سرمایه در گردش به تجار و بازرگانان به مبلغ 295 میلیون تومان
    پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان به مبلغ 319 میلیون تومان
    اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان به مبلغ 1 میلیارد ریال

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی