عصر بازار

پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است

عصر اعتبار: به مناسبت فرا رسیدن ایام ا.. دهه فجر سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشست خبری با حضور مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه کشور در محل ساختمان ادارات مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.

پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است
  • پایین بودن نسبت معوقات این بانک افتخار نظام بانکداری کشور است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مرتضی اکبری در این نشست خبری ضمن عرض خیر مقدم بر اصحاب رسانه در خصوص عملکرد بانک بیان داشت: امیدواریم که بانک بتواند در این نشست خبری با کمک اصحاب رسانه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود اطلاع رسانی مثمر ثمر داشته باشد و قلم شما عزیزان این رسالت را به نحو احسن به پیش برد.
وی با اشاره به تاریخچه و عملکرد بانک اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران افتخار دارد که در پرتو فعالیت های خود نماد بانکداری ناب اسلامی باشد و به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی کشور در زمینه قرض الحسنه فعالیت نماید.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: ارائه خدمات در حوزه های مختلف با پایین ترین نرخ کارمزد موجود در شبکه بانکی کشور از افتخارات این بانک است که توانسته با اقدامات مطلوب و شایسته خود رضایتمندی مشتریان را فراهم آورد.
وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به پشتوانه ده بانک بزرگ کشور ایجاد شده است و این امر نشان دهنده اقتدار و توان این بانک در ارائه سرویس های متنوع بانکی به هموطنان می باشد.
مرتضی اکبری بیان داشت: این بانک دارای 530 شعبه و قریب 2900 نفر پرسنل است که جزء بانک های بزرگ کشور محسوب می شود و سرمایه اولیه آن 15هزار میلیارد ریال است که در رتبه 13 بانک های مطرح کشور از مجموع 30 بانک فعال می باشد.
وی خاطر نشان کرد: این بانک از نظر ساختاری بسیار منسجم است و با رویکردی که از ابتدای فعالیت های خود اتخاذ کرده، از مسئولیت خود که اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می باشد خارج نشده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با ویژگی های مثبت خود بالاترین میزان کفایت سرمایه در شبکه بانکی کشور را دارد که بالغ بر 47درصد می باشد و این عدد از نظر پشتوانه مالی عددی بسیار بزرگ است.
مرتضی اکبری در خصوص فعالیت بانک در زمینه انفورماتیک اظهار داشت: عملکرد بانک در حوزه آی تی بسیار قوی می باشد و نه تنها هیچ چیز از سایر بانک ها کسر ندارد بلکه در بسیاری از موارد پیشرفت های بالاتری نیز دارد.
وی افزود: در زمینه های موبایل بانک، اینترنت بانک و سیستم های دریافت و پرداخت از همه لحاظ کامل هستیم و همین به گستردگی فعالیت های بانک در حوزه های مختلف کمک کرده و باعث شده تا اقسار نقاط کشور موفق عمل نماییم.

بانک قرض الحسنه مهرایران از زمان تاسیس تا کنون دارای 4میلیون و 250هزار نفر مشتری سپرده گذار می باشد که این تعداد در طی 9 سال فعالیت نشان دهنده موفقیت بانک می باشد. همچنین در سال جاری  بالغ بر 500 هزار نفر مشتری جدید به جمع مشتریان اضافه شده و در حال حاضر منابع بانک 56 هزار و 500 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: همانطور که مستحضر هستید، در شرایط کنونی اقتصاد کشور جذب منابع قرض الحسنه کار بسیار سختی است با این حال طی اقدامات مثبت صورت گرفته در سال 94 و هم طی 10 ماه گذشته از سال 95 بالغ بر 30درصد رشد منابع داشته ایم و انشاا.. تا پایان سال این رشد به بیش از 35 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص حوزه های تخصیص منابع و جذب مشتریان بیان داشت: 90درصد منابع قرض الحسنه جذب شده به اعطای تسهیلات در حوزه های مختلف و با کارمزد کمتر از 4 درصد اختصاص یافته و آن ده درصد نیز سپرده قانونی نزد بانک مرکزی می باشد، یعنی از نظر ساختاری تمامی منابع جذب شده به پرداخت تسهیلات به نیازمندان واقعی جامعه تخصیص می یابد.
مرتضی اکبری تصریح کرد: در فعالیت 9 ساله بانک قرض الحسنه مهر ایران بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که گردش مالی آن حدود 135 هزار میلیارد ریال می باشد. حدود 410 هزار فقره از این تسهیلات قرض الحسنه پرداختی مربوط به سال جاری است که مبلغی بالغ بر 35 هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 75درصد تسهیلات پرداخت شده از 2 میلیون و 400 هزار فقره تسهیلات طی 4 سال گذشته صورت گرفته و تنها 25 درصد این پرداخت ها مربوط به 5 سال اول عمر این بانک می باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: میانگین مبلغ تسهیلات پرداختی به ازای هر نفر در سال 94 حدود 70 میلیون ریال است که این میزان در سال 95 به مبلغ 90 میلیون ریال افزایش یافته و سعی می کنیم که با شیبی مناسب به سقف پرداخت هایی که بانک مرکزی ترسیم نموده دست یابیم.

وی در خصوص میزان مطالبات این بانک و مطابقت آن با استانداردهای جهانی اظهار داشت: نسبت معوقات این بانک که افتخار نظام بانکی و بانکداری  اسلامی کشور است حدود یک درصد می باشد این میزان با استانداردهای بین المللی بانکداری مطابق است و در شبکه بانکی کشور بی نظیر است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اجرای طرح های پیوند مهر ایران، فجر، طرح مشترک با بسیج سازندگی، افتتاح حساب آنلاین بانک و پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین را از برنامه های این بانک عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است به مناسبت دهه فجر مفاد تفاهمنامه فی مابین بانک و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حمایت از افراد تحت پوشش آن نهاد عملیاتی شود.
شایان ذکر است، در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه کشور اعم از سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها برگزار شده بود مدیرعامل بانک به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی