عصر بازار

قیمت طلا ثابت ماند

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز در رقم ۱۲۳۳ دلار و ۶ سنت ثابت بود.

قیمت طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عدم قطعیت سیاسی و اقتصادی در آمریکا و اروپا و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر که روز گذشته به ثبت رسیده بود باقی بماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1233 دلار و 6 سنت ثابت بود. روز سه شنبه، قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 11 نوامبر یعنی 1235 دلار و 78 سنت رسیده بود.

    قیمت طلای آمریکا امروز با اندکی تغییر به رقم 1236 دلار و 30 سنت رسید.

    جیانگ شو، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ گفت: «مهمترین عامل حرکت طلا این واقعیت است که فدرال رزرو در نشست اخیر خود نرخ بهره را بالا نبرده است. برخی عدم قطعیتی های ناشی از سیاست های دونالد ترامپ و تضعیف دلار نیز در افزایش قیمت طلا موجقر بوده است.»

    وی افزود: «افزایش قیمت طلا تا اواسط ماه فوریه به دلیل عدم قطعیت های موجود در آمریکا و اروپا ادامه خواهد داشت. اما به محض اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژانویه منتشر شود، سرنخ بیشتری در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه مارس به دست تحلیلگران خواهد رسید.»

    جنجال بر سر ممنوعیت مهاجرتی ترامپ اخیرا اشتها برای خرید طلا را افزایش داده است. طلا بازاری امن برای سرمایه گذاری در هنگامه بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی تلقی می شود. در عین حال، عدم قطعیت سیاسی در اروپا در آستانه برگزاری چند انتخابات مهم در کشورهای این حوزه موجب تقویت ارزش دلار شده است.

    تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «با توجه به اینکه این هفته آمارهای اقتصادی مهمی منتشر نخواهد شد، توجه بازار ممکن است معطوف تحولات سیاسی باشد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی