عصر بازار

بر اساس گزارش های رسمی؛

جزئیات خرید و فروش آتی سکه

عصر اعتبار- معاملات آتی سکه در بورس کالا به ۲۰ هزار و ۵۴۵ قرارداد به ارزش دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسید؛ بر این اساس نرخ سکه تحول تیر سال آینده، یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان تعیین شده است.

جزئیات خرید و فروش آتی سکه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، معاملات آتی سکه در بورس کالا روز سه شنبه به 20 هزار و 545 قرارداد وارزش دو هزار و 888 میلیارد ریال رسید؛ بر این اساس، سکه و دلار برای دومین روز متوالی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند.

    در چهارمین روز هفته، کاهش 15 تومانی دلار اثری در قیمت سکه نداشت و فلز گران بهای داخلی به تبعیت از اونس در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی در پیش گرفت؛ بر این اساس، قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد.

    سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 235 هزار تومان، افزایش 0.14 درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 279 هزار تومان رشد 0.07 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 326 هزا تومان به فروش رسید و با افزایش 0.25 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 368 هزار تومان معامله و رشد 0.38 درصدی را تجربه کرد و درپایان نیز سررسید آبان سال 96 با قمیت یک میلیون و 415 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.39 درصدی را به ثبت رساند.

    در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش 6 هزار تومانی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و 215 هزار تومان رسید. حال آنکه شاخص ارزی با 15 تومان افت دیگر به قیمت 3 هزار و 835 تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در بازار های جهانی و نوسان آن پیرامون قیمت هزار و 230 دلار تا ساعت 3 بعداز ظهر یکی از عواملی بود که سکه را در مسیر صعودی قرار داد.

    به گفته کارشناسان، نزدیک شدن به ایام 22 بهمن و افزایش تقاضا در آستانه پایان سال 95 از عواملی هستند که انتظارات افزایشی معامله گران را تحت تاثیر قرار می دهند.

    افزایش بهای سکه های کوچک تر، نیم سکه و ربع سکه نیز در راستای انتظارات افزایشی معامله گران تفسیر شده است. همچنین، نیم سکه با 4 هزار تومان رشد به قیمت 645 هزار تومان و ربع سکه نیز با همین میزان افزایش به قیمت 345 هزار تومان رسید.

    359 قرار داد آپشن سکه در بورس کالا

    359قراردادهای اختیار سکه در بورس کالای ایران در روز سه شنبه منعقد شد.

    روز سه شنبه 289 قرارداد اختیار خرید و 70 قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در  بورس کالا منعقد شد.

    در قرارداد اختیار خرید سکه در سه نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان 4 قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و 200 هزار تومان 32 قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و 225 هزار تومان 253 قرارداد به ثبت رسید.

    همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در سه نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و 150 هزار تومان 10 قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان 50 قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و 325 هزار تومان 10 قرارداد به ثبت رسید.

    همچنین جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه و سه شنبه نیز به یک هزار و 990 قرارداد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی