عصر بازار

آلمان ۳۰۰ تن طلای خود را از آمریکا خارج کرد

عصر اعتبار- آلمان در قالب برنامه خود برای بازگرداندن شمش های طلایی که در طی دوران جنگ سرد در خارج از کشور نگهداری می کرد، ۳۰۰ تن طلای خود را به طور کامل از آمریکا خارج کرد.

آلمان ۳۰۰ تن طلای خود را از آمریکا خارج کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، آلمان در قالب برنامه خود برای بازگرداندن شمش های طلایی که در طی دوران جنگ سرد در خارج از کشور نگهداری می کرد، 300 تن طلای خود را به طور کامل از آمریکا خارج کرد.

    بانک مرکزی آلمان اعلام کرد، 111 تن باقی مانده از 300 تن از طلایی را که در آمریکا داشت در سپتامبر سال گذشته از فدرال رزرو شعبه نیویورک خارج کرده است.

    کارل لودویک تیل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آلمان اعلام کرد: «این نقل و انتقالات بدون هرگونه اختلال و بی برنامگی انجام شده است.»

    بانک مرکزی آلمان (بوندسبانک) سال گذشته همچنین 105 تن طلا از پاریس به داخل آلمان منتقل کرده است.

    در سال 2013، دولت آلمان برنامه انتقال 300 تن طلای خود از نیویورک و 374 تن طلا از پاریس به فرانکفورت را به اجرا گذاشت. 91 تن طلای دیگر باید از پاریس به آلمان منتقل شود و قرار است این انتقال در سال 2017 انجام گیرد.

    به محض اینکه انتقالات تکمیل شود، فرانکفورت نیمی از 3378 تن ذخایر طلای آلمان را در خود جای خواهد داد و مابقی  در نیویورک و لندن باقی خواهد ماند

    تیل افزود، نقل و انتقال بیشتری در کار نخواهد بود و ریاست جمهوری ترامپ این وضعیت را تغییر نخواهد داد

    «ما رابطه ای مبتنی بر اعتماد با فدرال رزرو آمریکا داریم.»

    تا 31 دسامبر، 1236 تن طلای المان در نیویورک ذخیره شده بود که 36.6 درصد از کل ذخایر طلای آلمان بوده است. بانک مرکزی انگلیس در لندن نیز 432 تن، معادل 12.8 درصد از ذخایر طلای آلمان را نگهداری می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی