عصر بازار

اختصاص خط اعتباری ۸۵ میلیون یورویی مجارستان به ایران

عصر اعتبار- بانک توسعه صادرات مجارستان (اگزیم بانک) به منظور افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور یک خط اعتباری ۸۵ میلیون یورویی را به ایران اختصاص داد.

اختصاص خط اعتباری ۸۵ میلیون یورویی مجارستان به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان پس از 23 سال در روز سه شنبه 19 بهمن در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد.
    در پایان این نشست اقتصادی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و پیتر سارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان و مسئول مجاری برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی ضمن تشریح اقدامات و گفت و گوهای انجام شده به سئوالات خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی پاسخ دادند.
    وزیر امور خارجه مجارستان در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به لزوم افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور اظهار داشت: بانک توسعه صادرات مجارستان (اگزیم بانک) به منظور افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور یک خط اعتباری 85 میلیون یورویی را به ایران اختصاص داده است که می تواند در اجرای پروژه های اقتصادی مشترک مورد استفاده قرار گیرد.
    وی ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری های دو کشور در کشورهای یکدیگر افزود: مذاکرات اولیه برای حمایت از سرمایه گذاری های دو کشور انجام شده است. بی شک با برطرف شدن برخی مشکلات موجود بر سر راه همکاری های اقتصادی به زودی شاهد افزایش مبادلات تجاری بین ایران و مجارستان خواهیم بود که منافع دو ملت را در پی خواهد داشت.
    طیب نیا نیز در این همایش مشترک خبری ضمن تشکر از مهمان نوازی مجارستان و تلاش های این کشور برای برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و پناسیل های موجود برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری، توافق شد تا حجم مبادلات تجاری میان دو کشور افزایش یابد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی مجارستان در اروپای مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از مجارستان به عنوان پایگاهی برای افزایش همکاری های اقتصادی خود با اروپا استفاده خواهد کرد.
    در جریان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان که در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد، علاوه بر سند اصلی کمیسیون مشترک اقتصادی، چندین یادداشت تفاهم و قرارداد همکاری نیز از جمله در بخش های گردشگری، ورزشی، حمل و نقل و خدمات شهری، میراث فرهنگی به امضا رسید.
    وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان همچنین شامگاه سه شنبه با حضور در یک همایش اقتصادی که توسط خانه ملی تجارت مجارستان برگزار شد حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
    در این نشست فرصت های سرمایه گذاری در ایران و افزایش فعالیت های شرکت های اقتصادی مجارستان در ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی