عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

تخصیص اعتبار جدید برای پرداخت مطالبات بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان را اعلام و اظهار کرد: قرار است ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر از سوی دولت به ما تخصیص داده شود و امیدواریم با این اعتبار بخش دیگری از مطالبات مراکز را به زودی تسویه کنیم.

تخصیص اعتبار جدید برای پرداخت مطالبات بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدجواد کبیر در حاشیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت گفت: دولت با توجه به مطالبات پرداخت نشده ما تامین اعتبار 8000 میلیارد تومانی را از طریق انتشار اوراق قرضه برای ما انجام داد.

    وی افزود: از این میزان 4000 میلیارد تومان را تا کنون دریافت کردیم که 2000 میلیارد تومان به صورت نقدی و 2000 میلیارد تومان از طریق اوراق قرضه بود که به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

    آخرین وضعیت پرداختیهای مراکز درمانی و داروخانه‌ها

    راه‌کارهای بیمه سلامت برای کنترل هزینه‌ها

    مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی را تا فروردین ماه سال جاری پرداخت کرده‌ایم و در بحث استان‌ها تا اردیبهشت ماه تسویه شده است گفت: مطالبات داروخانه‌ها را تا مردادماه پرداختیم و به زودی شهریورماه را نیز می‌پردازیم. مطالبات آزمایشگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز تا پایان خرداد ماه داده شده است و امیدواریم با 1000 میلیارد تومانی که دولت به زودی در اختیار ما می‌گذارد مطالبات دانشگاه‌ها را تا 1.5 ماه و مطالبات داروخانه‌ها را تا یک ماه جلو ببریم و بپردازیم.

    کبیر ادامه داد: طی سال‌های 93 تا 95 کل منابع ما 90 درصد رشد داشته است در صورتی که هزینه‌های ما رشد 380 درصدی پیدا کرده است که توازن را به هم زد و حتی رئیس جمهور نیز برای حل این مشکل مداخلات موثری انجام داد.

    وی افزود: اصرار داریم برای سال 96 گلوگاه‌هایی برای کنترل هزینه‌ها داشته باشیم. دو تبصره در بودجه دیده شده است که نخست ارائه خدمت به بیمه شدگان جدید برای خدمات بستری و سرپایی از طریق نظام ارجاع است و تبصره دیگر تعمیم پزشک خانواده به شهرهای پر جمعیت زیر 100 هزار نفر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو