عصر بازار

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خبر داد؛

هر ایرانی ماهیانه ۳۱۸ تومان صدقه می‌دهد

عصر اعتبار- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: مردم خیر کشورمان در ۹ ماهه امسال از طریق روش های نوین حدود چهار میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

هر ایرانی ماهیانه ۳۱۸ تومان صدقه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی محمد ذوالفقاری با اشاره به اینکه صندوق های صدقه کمیته امداد یکی از راه های جذب مشارکت های مردمی به شمار می آید که در اماکن مختلف شهری و روستایی، ادارات و نهادها نصب و توزیع شده است، افزود: تمامی صدقات مردمی برای حل مشکلات مددجویان در امور فرهنگی آموزشی، مسکن، تأمین جهیزیه، اشتغال، ایتام و محسنین، بهداشت و درمان هزینه می شود.

    وی ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های مختلف از جمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند و سایر امورات مددجویان هزینه می‌شود.

    معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با  اشاره به اینکه ایرانیان در  هفت ماهه امسال بیش از  166 میلیارد تومان صدقه  پرداخت کرده اند ، مطرح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، خیران از مهر ماه لغایت پایان آذر ماه سال جاری حدود 50 میلیارد تومان دیگر صدقه پرداخت کرده اند که در مجموع به 215 میلیارد تومان در 9 ماهه سال جاری افزایش پیدا کرده است.

    ذوالفقاری با بیان اینکه از مجموع صدقات جمع آوری شده در  9 ماهه امسال نیکوکاران استان های  تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و فارس 42 درصد از تمامی صدقات سراسر کشور را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد : مردم تهران با بیش از 30 میلیارد تومان ، اصفهان با بیش از  19 میلیارد تومان ،  خراسان رضوی با بیش از 15 میلیارد تومان ، مازندران با بیش از 14 میلیارد تومان و  فارس با بیش از 12 میلیارد تومان سهم 42 درصدی از صدقات جمع آوری شده در سطح کشور را به خود اختصاص داده اند.

    وی با بیان اینکه امسال هر ایرانی به طور متوسط حدود سه هزار تومان صدقه پرداخت کرده است، افزود : بر اساس تحلیل های انجام شده خیران روزانه 11 تومان و ماهیانه  318 تومان برای رفع مشکلات مددجویان از طریق پرداخت صدقه با کمیته امداد مشارکت کرده اند؛ مردم خیر کشورمان در 9 ماهه امسال از طریق روش های نوین حدود چهار میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه پیامکی با هدف بهره گیری از فناوری های جدید و لزوم کاهش هزینه های مرتبط با نیروی انسانی و تجهیزات در جمع آوری کمک های مردمی مورد نظر قرار گرفته است.

    سامانه پیامکی با سرشماره 8877 به عنوان یکی از روش های نوین در پرداخت کمک های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل فعال شده است که در این روش با ارسال عدد یک به شماره 8877 و انتخاب یکی از سه گزینه 100،300 و 500 تومان می توانند روزانه برای پرداخت صدقه اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی