عصر بازار

رشد ۶۹۴ درصدی ارائه تسهیلات توسط بانک توسعه صادرات کرمانشاه

عصر اعتبار- رییس بانک توسعه صادرات کرمانشاه از پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از اول امسال تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۹۴ درصدی ارائه تسهیلات توسط بانک توسعه صادرات کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا آقای یوسف حیاتی با بیان اینکه در این بانک تسهیلات ریالی و ارزی پرداخت می شود، افزود: در مجموع در سال 95 تاکنون هزار و 543 میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی در این شعبه پرداخت شده است.
    بانک توسعه صادرات ایران که فعالیت خود را در سال 72 به صورت رسمی در کشور آغاز کرده است در هر استان تنها یک شعبه دارد و این بانک شعب شهرستانی ندارد و شعبه استان کرمانشاه نیز شهریور ماه سال 76 فعالیت خود را آغاز کرده است.
    رییس بانک توسعه صادرات کرمانشاه در ادامه میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده توسط این بانک در سال جاری را 987 هزار یورو معادل 33 میلیارد و 822 میلیون ریال اعلام کرد.
    حیاتی همچنین مبلغ تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی در استان را امسال تاکنون 720میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بانک در جذب منابع صندوق توسعه ملی رتبه اول در بین بانک های سطح استان و در سطح شعب بانک توسعه صادرات کشور نیز حائز مقام چهارم است.
    به گفته او، از بین صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شده نیز 2 شرکت روژین تاک و سیمان سامان غرب از مشتریان این بانک هستند.
    رییس بانک توسعه صادرات استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: همچنین اقدام های لازم در خصوص پذیرش و عاملیت طرح توسعه فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی واحد اوره و آمونیاک کرمانشاه به مبلغ 240میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی ایران با پیگیری و حمایت مدیریت عامل بانک و مسوولان ارشد استانی در جریان کار قرار دارد.
    او رسالت این بانک را با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها دانست.
    رییس بانک توسعه صادرات کرمانشاه همچنین تامین مالی چند طرح بزرگ در استان را یکی از برنامه های این بانک دانست و گفت: یکی از این طرح ها توسعه مرحله دوم پتروشیمی کرمانشاه است که مسوولان بانک در مرکز با آن موافقت کرده اند و اکنون مقدمات اجرایی آن در بانک انجام شده و برای پرداخت تسهیلات منتظر صدور مجوز صندوق توسعه ملی هستیم.
    رییس بانک توسعه صادرات استان کرمانشاه گفت: قرار است بانک توسعه صادرات استان کل تسهیلات ارزی این طرح را که 240 میلیون یورو است تامین مالی نماید که با راه اندازی این طرح میزان تولید، اشتغالزایی شرکت پتروشیمی کرمانشاه 2 برابر شده و هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.
    وی نرخ سود تسهیلات بانک توسعه صادرات را برای صادرکنندگان حائز شرایط را 16 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ سود مصوب بانک مرکزی 18 درصد است که بانک در راستای حمایت از واحدهای صادراتی و صادرکنندگان نرخ سود تسهیلات را تا 16 درصد کاهش داده است.
    حیاتی افزایش سرمایه بانک را تنها انتظار مسوولان بانک توسعه صادرات از دولت و مجلس دانست و گفت: اگر سرمایه بانک افزایش یابد به تبع آن بانک توان پرداخت تسهیلات و ارایه خدمات بیشتر، بهتر و ارزانتری را به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی خواهد داشت.
    وی به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: تلاش ما در بانک توسعه صادرات توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی و حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی دارای مزیت نسبی نظیر صنایع دستی، محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی، فلزی و معدنی است و تاکنون نیز در این زمینه موفق عمل شده است.
    حیاتی به تاثیرات توافق برجام بر حوزه بانکی نیز اشاره کرد و گفت: این توافقنامه باعث شده که بانک های ایرانی ارتباط و همکاری خود را با بانک های خارجی افزایش داده و اکنون روند انتقال ارز و همکاری با بانک های خارجی در زمینه استفاده از خطوط اعتباری خارجی و گشایش اعتبارات اسنادی بیشتر از گذشته شده است.
    به گفته وی، هم اکنون با تعداد قابل توجهی از کشورهای اروپایی و آسیایی و بعضاً آفریقایی ارتباط بانکی برقرار گردیده و این از برکات توافق برجام است.
    براساس اعلام روابط عمومی اداره کل گمرکات استان کرمانشاه در 10ماه سپری شده از سال جاری یک میلیارد و 544 میلیون و 593 هزار و 386 دلار کالا به وزن چهار میلیون و 761هزار و 191 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
    استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی