عصر بازار

زمان پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به کسری اعتبار اکثر سازمانها برای پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان، از تامین اعتبار و پرداخت آن در آینده ای نزدیک خبر داد.

زمان پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمود اسلامیان در اولین نمایشگاه صندوق های بازنشستگی با اشاره به زمان پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان گفت: هدف ما این است که عیدی و حقوق بازنشستگان هر چه زودتر پرداخت شود؛ اما غالب سازمانها با کمبود اعتبار مواجه هستند و به رغم اصلاحات صورت گرفته طی 3 سال گذشته، اعتبارات در حد نیاز بازنشستگان نیست.

    وی ادامه داد: در این زمینه، مکاتبات لازم صورت گرفته و درخواست کردیم که امسال این کسری اعتبار در زمان مشخص تامین شود.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سود شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال گذشته، سود شرکت های ما به 1500 میلیارد تومان رسید؛ این در حالی است که سرمایه ای که در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دارد، باید با شفافیت اداره شود تا بتواند بخشی از تعهد صندوق ها را اداره کند.

    وی ادامه داد: بر همین اساس، قراردادی با شرکت های توانمند داخلی منعقد شده و در این زمینه یک سیستم تجارت هوشمند در همه صندوق ها اجرا می‌شود تا تعدادی از شرکت های صندوق که در بورس نیستند، در این بازار عرضه شوند.

    اسلامیان با بیان اینکه در دی ماه، سه شرکت در بورس عرضه شدند، گفت: مقدمات عرضه شرکت ملی نفتکش در بورس طی یکسال گذشته فراهم شده تا شفافیت لازم در اداره آن حاصل شود.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: زمانی که شرکت ها وارد بورس می شوند علاوه بر رقابت مالی، در شفافیت مالی نیز موثر هستند؛ ضمن اینکه شرکت های موفق در بورس را در نظر داریم به بورس کشورهای منطقه معرفی کنیم.

    وی با بیان اینکه از اوایل سال آینده به تدریج شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در قالب سیستم تجارت هوشمند قرار می گیرند، تصریح کرد: مدیران، کنترل لازم را بر روی نیروی انسانی، تراکنش های مالی و بهره وری شرکت ها داشته باشند.

    اسلامیان، سود شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری در سال 92 را 800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در سال 93 به 1200 میلیارد تومان و در سال 94 نیز به 1500 میلیارد تومان رسید؛ همچنین این سود در سال جاری حدود 30 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی