عصر بازار

معاون ربیعی:

صورتهای مالی صندوق‌های بازنشستگی بروزرسانی شد

عصر اعتبار- معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بروزرسانی صورت‌های مالی صندوق‌های بازنشستگی گفت: این صندوق‌ها هیچ چیز برای پنهان کردن ندارند.

صورتهای مالی صندوق‌های بازنشستگی بروزرسانی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حجت الله میرزایی عصر دیروز در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی گفت: این نمایشگاه با تلاش‌های مجموعه بزرگی از 22 هلدینگ و 400 بنگاه اقتصادی به پایان رسید تا ظرفیت‌های این نمایشگاه به مخاطبان عرضه شود.

    دبیر نمایشگاه صندوق های بازنشستگی با بیان اینکه طی دو روز برگزاری نمایشگاه اهالی کسب و کار، سازندگان، پیمانکاران و تامین کنندگان مالی حضور یافتند، افزود: قرار نیست صندوق های بازنشستگی جانشین بخش خصوصی باشند بلکه این بنگاه‌ها مکمل بخش خصوصی هستند.

    میرزایی ادامه داد: اگرچه صندوق‌ها بخش عمومی هستند اما همانند بخش خصوصی در بازارهای رقابتی حضور دارند و از قواعد و مقررات یکسان برخوردارند و در فرایندهای مناقصات و مزایده‌ها شرکت می کنند.

    معاون  امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برای اولین بار  صورت‌های مالی 400 بنگاه اقتصادی وابسته به صندوق‌های بازنشستگی در بورس عرضه شد گفت: از 100 بنگاه شفاف در بورس 33 بنگاه مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

    وی با بیان اینکه نرخ بازدهی صندوق‌های بازنشستگی از متوسط نرخ رشد اقتصادی و بهره وری نیز بالاتر است، افزود: صندوق‌های بازنشستگی هیچ چیز برای پنهان کردن ندارند و تمام قراردادها و صورت‌های مالی آنها توسط نهادهای بازرسی  حسابرسی می‌شود.

    میرزایی از به روز رسانی صورت های مالی صندوق های بازنشستگی خبر داد و افزود: در حالی که  این صورت های مالی با 6 سال تاخیر ارائه می‌شد اما امروز صورت‌های مالی صندوق‌ها به روز و بهنگام شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی