عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز با کاهش ارزش دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی در میان بی ثباتی‌های سیاسی در آمریکا و اروپا قرار گرفت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، قیمت طلا در معاملات امروز با نوسان قیمت دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت و در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی در میان بی ثباتی های سیاسی در آمریکا و اروپا قرار گرفت.

    هر اونس طلا با 2 دلار افزایش  1242 دلار فروخته شد. ارزش طلا در این هفته تاکنون 0.3 درصد افزایش یافت و به حدود 7.5 درصد در سال 2017 رسید.

    رونالد لئونگ، دلال بازار در این رابطه گفت: «به نظر می رسد مردم در انتظار نشست بعدی فدرال رزرو هستند و نمی خواهند شانسی را امتحان کنند. ما می توانیم ببینیم که مردم بورس را انتخاب می کنند تا خرید طلا.»

    بررسی بازار اوراق قرضه بزرگ جهان در روز پنج شنبه تنها اندکی با ثبت رکورد برای دومین روز متوالی فاصله داشت اما در روز جمعه نفس راحتی کشید.

    نگرانی در مورد سیاست های ترامپ به همراه انتخابات در هلند، فرانسه و آلمان در سال جاری، قیمت را در 8 فوریه تا 1244.67 دلار بالا برد.

    اما چشم انداز تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا پس از این سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو قیمت طلا را در روز چهارشنبه به 1216.41 دلار، کمترین رقم از 3 فوریه کاهش داد. یلن گفت نرخ بهره آمریکا ممکن است در ماه مارس به افزایش نیاز داشته باشد.

    ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان  در این ماه تاکنون 5.6 درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان از ژوئن 2016 به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی