عصر بازار

در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی انجام شد

افتتاح هشتمین مدرسه شهدای بانک مسکن

عصر اعتبار- هشتمین مدرسه شهدای بانک مسکن در شهر جدید گلبهار استان خراسان رضوی با حضور مسئولان بانک مسکن و همچنین معاون سیاسی استانداری، امام جمعه گل بهار، نماینده چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح هشتمین مدرسه شهدای بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسم افتتاح این مدرسه که جمعی از اعضای شورای اداری و تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز استان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام مروج امام جمعه گلبهار، حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی و دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی طی سخناین از این اقدام خداپسندانه  بانک مسکن در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی قدردانی کردند.
    محمدحسن علمداری رییس اداره کل امور شعب استان‌های بانک مسکن نیز طی سخنانی  احداث این مدرسه را حاصل یک کار مشترک توسط بانک ، اداره کل نوسازی مدارس استان و شرکت عمران گلبهار عنوان کرد و گفت: بانک مسکن به عنوان مردمی‌ترین بانک کشور که دولتی و توسعه‌ای است علاوه بر رسالت اصلی خود که خانه‌دار کردن مردم است در امور فرهنگی نیز فعالیت دارد.
    وی افزود: اعتبار تخصیص‌یافته به بخش مدرسه‌سازی از محل حساب‌های قرض‌الحسنه تودیع‌شده نزد بانک است و این بانک خود را موظف می‌داند تا به‌طور سالیانه یک بخش از این سپرده‌ها را در بخش اهدای جوایز و بخش عمده آن را صرف امور فرهنگی همچون ساخت مدرسه کند.
    رییس اداره کل امور شعب استان‌های بانک مسکن  تعداد مدارس احداثی توسط بانک را در کل کشور که تاکنون تحویل آموزش و پرورش شده است، هشت باب عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 7 مدرسه در حال احداث داریم.
    وی افزود: بانک علاوه بر ساخت مدارس در بحث ساخت مسجد و آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز وارد شده و تاکنون 2 باب مسجد احداث و تعداد 35 زندانی را نیز آزاد کرده است.
    علمداری ادامه داد: فعالیت‌های بانک علاوه بر احداث مدرسه و آزادسازی زندانیان شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و سایر تسهیلات نیز است تا جایی که تنها در استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون 3200 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده‌ایم.
    شایان ذکز است، این مدرسه که دبیرستان دخترانه دوره اول است در سه طبقه، دارای 12 کلاس تمام هوشمند است و با زیربنای کل 1008 متر مربع، عرصه 3500 متر مربع در منطقه 32 شهر جدید گل‌بهار واقع شده و کل هزینه احداث این مدرسه 11/700 میلیون ریال است که 6/400 میلیون ریال آن را بانک پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی