عصر بازار

سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان

عصر اعتبار- سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۳۸ خانوار تحت حمایت از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ورامین بهره مند می شوند.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حسین فتح آبادی، سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام در اولویت برنامه های کاری این نهاد است.

    وی افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند، کمیته امداد شهرستان ورامین در 10 ماهه امسال 10 میلیارد و 912 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به 67 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است.

    فتح آبادی با بیان اینکه 28 وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی، 39 مورد از محل قرض الحسنه بانکی مابقی هم در قالب تسهیلات تلفیقی بوده است، تصریح کرد: طرح های ایجاد شده در بخش کشاورزی هشت مورد بیش از    یک میلیارد و 500 میلیون ریال، دامپروری هفت مورد یک میلیارد و 270 میلیون  ریال، صنایع دستی 9 مورد 392 میلیون ریال و خدمات 58 مورد هفت میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.

    سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین یادآور شد: بیش از 10 میلیارد و 912 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به 67  نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح های خودکفایی( 50 طرح هفت میلیارد و 112 میلیون ریال، توان افزایی هفت طرح 40 میلیون ریال، کارانگیزی 10 طرح 370 میلیون ریال، در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه 333 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال از آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت این نهاد بهره مند شده اند، گفت: 72 نفر در دوره های مهارت آموزی، 229  نفر در پایدار سازی و توسعه، 30 نفر در دوره های کارآفرینی و 25  نفر در حرفه آموزی دانش آموزی شرکت کرده اند.

    شایسته ذکر است؛ هم اکنون سه هزار و 438 خانوار تحت حمایت از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ورامین بهره مند می شوند که از این تعداد یک هزار و 351 خانوار به صورت تک خدمتی و چند خدمتی از خدمات حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد بهره مند می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی