عصر بازار

تحقق حجم ۵۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری بین ایران و آذربایجان

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مذاکرات در مورد آذربایجان غربی خوب بود و دو سند تفاهم نامه امضا شد.

تحقق حجم ۵۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری بین ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه همایش تجاری ایران و جهوری آذربایجان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات خوبی با هیات عالی رتبه جمهوری آذربایجان داشتیم گفت: این همایش با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده و 60 شرکت از جمهوری آذربایجان و صاحبان صنایع جمهوری نخجوان در آن حضور داشتند.

    وی با بیان اینکه در طی 10 روز آینده رییس جمهور آذربایجان بنا به دعوت دکتر روحانی به ایران سفر می کند گفت: مذاکراتی نیز در سطح ملی انجام شد و به تبع آن مسیر برای تجار جهت افزایش همکاری ها باز می شود.

    واعظی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیل های فراوانی به خصوص در زمینه تولید محصولات کشاورزی است گفت: امیدواریم از این طریق بخشی از نیاز جمهوری آذربایجان را تامین کنیم.

    وی تصریح کرد: در خصوص افزایش مراودات بانکی و گردشگری به ویژه افزایش پرواز های دو کشور از جمله منطقه آزاد ماکو، جمهوری آذربایجان و جمهوری نخجوان مذاکرات خوبی انجام و به نتایج درخشانی دست پیدا کردیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر مذاکره هیات های همراه در حال ادامه است گفت: اولین نتیجه این مذاکرات در بخش خصوصی و دومین نتیجه آن در بستر سازی سفر ریاست جمهوری آذربایجان به ایران نمود پیدا می کند.

    در ادامه این نشست وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی زمینه مناسبی بین ایران و آذربایجان غربی و افزایش روابط تجار ایجاد می شود گفت: این سفر در راستای تسهیل و رفع موانع بین دو کشور صورت گرفته است.

    شاهین مصطفی اف با اشاره به تحقق حجم 500 میلیون دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور، اظهار کرد: این هدف با همت دو طرف محقق شده و نشانه عزم جدی دو کشور برای گسترش روابط تجاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی