عصر بازار

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

با صرافی‌هایی که بیش از سقف مجاز، انتقال ارزی انجام دهند برخورد می‌کنیم

عصر اعتبار- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نقل و انتقالات ارزی کشور که در گذشته به سبب تحریم‌های بین المللی توسط صرافی‌ها انجام می‌شد از هفته آینده متوقف خواهد شد. میزان سقف انتقال ارز توسط صرافی‌ها معین شده است و چنانچه هر صرافی بیش از سقف مجاز انتقال انجام دهد با آن به شدت برخورد خواهد شد.

با صرافی‌هایی که بیش از سقف مجاز، انتقال ارزی انجام دهند برخورد می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در نشست خبری سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت‌های این ستاد تشریح شد.

    قاسم خورشیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص میزان مکشوفات ارز قاچاق و بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت نقل و انتقال ارز توسط صرافی‌ها اظهار داشت: مجموعه سامانه پورتال ارزی کشور ساماندهی شده و دو سایت سنای 1 و سنای 2 به این امر اختصاص داده شده است.

    وی ادامه داد: کلیه صرافی‌های مجاز در سراسر کشور باید معاملات خود را در سنای 2 ثبت کنند. ضمن آن که ما این امکان را به وجود آوردیم که بانک مرکزی امکان پایش تعهدات ارزی را داشته باشد. به طوری که امروز  بانک مرکزی می‌تواند به صورت آنلاین آمار میزان واردات کالا توسط تاجران را داشته باشد و حتی می‌تواند میزان باقیمانده ارز آنها را در سیستم خود داشته باشد. ضمن آنکه بانک عامل نیز به این اطلاعات دسترسی دارد.

    خورشیدی تصریح کرد: نقل و انتقالات ارزی کشور که در گذشته به سبب تحریم‌های بین المللی توسط صرافی‌ها انجام می‌شد از هفته آینده متوقف خواهد شد. میزان سقف انتقال ارز توسط صرافی‌ها معین شده است و چنانچه هر صرافی بیش از سقف مجاز انتقال انجام دهد با آن به شدت برخورد خواهد شد.

    وی ادامه داد: ما در 10 ماه گذشته 10 میلیون دلار به صورت فیزیکی کشفیات ارز داشتیم و در حوزه کشف معاملات غیرقانونی ارزی نیز با همکاری وزارت اطلاعات 3 میلیارد دلار کشفیات داشتیم.

    وی در خصوص رجیستری گوشی‌های موبایل گفت: ما در ابتدای سال طرح رجیستری گوشی‌های همراه را در برنامه داشتیم اما در بین دستگاه‌های اجرایی برای اینکه آیا این طرح می‌تواند به جلوگیری از قاچاق گوشی منجر شود تردید وجود داشت اما امروز این طرح مورد تایید همه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

    خورشیدی ادامه داد: از نظر فنی تاییدیه و زیرساخت‌های لازم فراهم شده و تست‌های لازم گرفته شده است و از ابتدای فصل تابستان و تیرماه طرح رجیستری اجرا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی