عصر بازار

حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در نخستین مجمع ملی سلامت

عصر اعتبار- مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در "نخستین مجمع ملی سلامت" و "جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت" که با حضور ریاست محترم جمهور در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، شرکت کرد.

حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در نخستین مجمع ملی سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در نخستین مجمع ملی سلامت با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه اطهر همواره خیر کثیر برای جامعه بشری و به ویژه برای ما مسلمانان بوده، هست و خواهد بود. او کوثر است، سرچشمه همه نیکی ها و برکت ها و ما باید از این سرچشمه  آب زلال برای تعالی زندگی خود بهره بگیریم.

    وی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت گفت: سلامت فراتر از درمان، مهمتر و مقدم تر بر آن است. سلامت ارگان خاص، جایگاه خاص و نهاد خاصی نداشته و به قشر خاصی هم تعلق ندارد.

    رئیس جمهور ادامه داد: بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها مکان هایی است که درمان در آنجا صورت می گیرد البته عده ای هم خود درمانی می کنند اما درمان صحیح در این مکان های خاص مثل بیمارستان ها انجام می شود.

    وی با اشاره به عواملی که در سلامت انسان تاثیرگذارند، گفت: مسکن، عامل سلامت انسان است؛ مسکن یعنی محل سکونت یعنی محل آرامش، هر مشکلی که بیرون از خانه داریم وقتی قدم به قدم به خانه نزدیک می شویم قلب مان آرام می شود. سلامت از مسکن، غذا و هوا شروع می شود.

    رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش سلامت کشور گفت: مجمع ملی سلامت یعنی همه دستگاهها و ارگانها و سمن ها به صحنه بیایند تا در این بخش هم پیشرفت کنیم.

    شایان ذکر است، دکتر حسن روحانی در این مراسم که در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، از ٦ سازمان ‏برگزیده در جشنواره مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با اهدا تندیس ملی مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت ‏و لوح تقدیر، تجلیل کرد‎.‎ همچنین با حضور رییس جمهوری از کتاب "اطلس بیماری های  شایع" رونمایی شد.‎

    رییس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هر دوره و همه ساله، سیاست سلامت را تعیین و به استانداران و فرمانداران و دیگر دستگاه های مرتبط ابلاغ می کند.

    در حال حاضر 620 سازمان مردم نهاد و 850 خیریه در حوزه سلامت فعال هستند و بسیاری از بیمارستان ‌ها، خانه های بهداشت و مراکز درمانی توسط خیرین در کشور ایجاد شده ‌اند.

    گفتنی است؛ مرتضی اکبری مدیرعامل به همراه جمعی از مدیران ارشد  بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو