عصر بازار

توافق اولیه تجاری ۲ میلیارد دلاری مالزی و عربستان

عصر اعتبار- شرکت های مالزی و همتایان عربستانی روز سه شنبه در کوالالامپور و در یک توافق اولیه هفت پیمان تجاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار امضا کردند.

توافق اولیه تجاری ۲ میلیارد دلاری مالزی و عربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'مالای میل' اعلام کرد این توافقنامه های تجاری در حالی به امضاء طرفین رسید که عربستان سعودی در تلاش برای ایجاد همکاری ها و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر در منطقه آسیا است.
    'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در نشستی خبری گفت که این توافقنامه های جدید شامل سرمایه گذاری مشترک و همکاری در چندین بخش از جمله نفت و گاز، بانکداری اسلامی، محصولات منطبق با شریعت اسلامی و صنعت حلال است.
    علاوه بر این توافق ها، پیش بینی می شود شرکت 'آرامکو' عربستان سعودی مبلغ هفت میلیارد دلار در پروژه نفت و گاز مالزی که قرار است در 'جوهور' ایالتی جنوبی این مالزی کلید بخورد، سرمایه گذاری کند.
    'آرامکو' پیش تر به دلایلی نامشخص سرمایه گذاری در این پروژه را به تاخیر انداخت، و با این اقدام، شرکت پتروناس مالزی را که همچون همتای عربستانی خود با مشکلات اقتصادی فراوانی دست به گریبان است، از جانب ریاض ناامید کرده بود.
    حجم تجارت مالزی و عربستان سال گذشته میلادی سه میلیارد و 200 میلیون دلار گزارش شده که در مقایسه با سال پیش از آن 28 درصد افزایش داشته است.
    شرکت های مالزیایی در حال حاضر با 19 قرارداد در پروژه های مختلف به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار حضور پررنگی در بخش ساخت وساز عربستان دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی