عصر بازار

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

تأمین پنج میلیارد تومان اعتبار برای رفع نیازهای مدارس دشت آزادگان

عصر اعتبار- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نیاز پنج میلیارد تومانی برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان، گفت: بخشی از این اعتبار از طریق بنیاد برکت و بخش دیگر از امکانات سازمان در اختیار نوسازی مدارس خوزستان قرار می‌گیرد تا نیازهای روستاهای محروم دشت آزادگان رفع شود.

تأمین پنج میلیارد تومان اعتبار برای رفع نیازهای مدارس دشت آزادگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدتقی نظرپور در حاشیه بازدید از مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان و هویزه اظهار کرد: تلاش مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه فضاها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مناطق است.


    وی افزود: در این بازدید پروژه‌های نیمه‌تمام و مدارس نیازمند تعمیر و تجهیز مورد بررسی قرار گرفت و در آینده اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها و مدارس در راستای بهبود فضای آموزشی تأمین می‌شود.


    نظرپور با بیان اینکه برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس محروم روستاهای دشت آزادگان پنج میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: بخشی از این اعتبار از طریق بنیاد برکت تخصیص داده می‌شود و بخش دیگر نیز از امکانات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اختیار نوسازی مدارس خوزستان قرار می‌گیرد تا نیازهای روستاهای محروم دشت آزادگان رفع شود.


    وی در عین حال گفت:  امیدواریم که با تلاش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مشکلات مناطق محروم حل شود و نمایندگان مجلس نیز به تصویب بودجه‌ای که به همین منظور اختصاص داده شده است، کمک کنند.


    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص این ردیف بودجه، توضیح داد: ردیفی در قانون بودجه سال 96 به مبلغ 200 میلیارد تومان وجود دارد که باید با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک هزار میلیارد تومان برسد تا  اگر یک خیر مدرسه‌ساز 50 درصد از هزینه‌های تجهیز و نوسازی مدارس را تقبل کرد، بقیه این مبلغ توسط نوسازی پرداخت شود.


    نظرپور گفت: اگر این افزایش بودجه اتفاق بیافتد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌تواند نسبت به اتمام پروژه‌هایی که توسط خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده است، اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی