عصر بازار

«بانک توسعه آسیا» برآورد کرد؛

سرمایه‌گذاری ۲۶ تریلیونی آسیا در زیرساخت‌ها

عصر اعتبار- بانک توسعه آسیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد،آسیا برای مبارزه با فقر و شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی خود نیازمند سرمایه گذاری ۲۶ تریلیون دلاری بر روی زیرساخت های خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

سرمایه‌گذاری ۲۶ تریلیونی آسیا در زیرساخت‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک توسعه آسیا اعلام کرد، کشورهای آسیایی بمنظور مبارزه با فقر، رونق بخشیدن به رشد اقتصادی خود و نیز مبارزه با تغییرات اقلیمی باید تا سال 2030 میلادی 26 تریلیون دلار در زیرساختهای خود هزینه کنند.

    در گزارش بانک توسعه آسیا موسوم به  «تامین نیازهای زیرساختاری آسیا» آمده که دولت ها در برخی از فقیرترین کشورهای دنیا هم باید در حوزه های مختلفی از جمله حمل و نقل، مخابرات، برق، آب و بهداشت سرمایه گذاری کنند. 

    در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده که علیرغم رشد قابل توجه در زیرساختها در دهه های اخیر، همچنان بیش از 400 میلیون نفر فاقد دسترسی به برق،  300 میلیون نفر فاقد آب آشامیدنی سالم و در حدود 1.5 میلیارد نفر هم بدون بهداشت اولیه هستند.

    «تاکهیکو ناکائو» رئیس بانک توسعه آسیا گفت: «آسیا نیازمند زیرساخت های به روز شده است تا استانداردی برای کیفیت و ترغیب رشد اقتصادی خود داشته باشد و برای مقابله با خطرات احتمالی تغییرات اقلیمی هم آماده باشد. »

    وی تصریح کرد: از سال 2016 تا 2030 میلادی هر سال بیش از یک تریلیون و 700 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های آسیا نیاز است که این رقم دو برابر میزان سرمایه گذاری فعلی یعنی 881 میلیارد دلار است.

    «ناکائو» خاطر نشان کرد، تا سال 2030 میلادی می بایستی 14 تریلیون و 700 میلیارد دلار در بخش زیرساخت های برق، 8 تریلیون و 400 میلیارد دلار در زمینه حمل و نقل، 2 تریلیون و 300 میلیارد دلار در حوزه مخابرات و 800 میلیارد دلار هم در بخش آب و بهداشت هزینه شود. 

    در بخش دیگر گزارش  «تامین نیازهای زیرساختاری آسیا» آمده که سالانه 200 میلیارد دلار هم در حوزه کاهش خطرات تغییرات اقلیمی، بکارگیری انرژی تجدید پذیر و حمل و نقل عمومی باید سرمایه گذاری شود.

    این گزارش بانک توسعه آسیا در حالی منتشر می شود که بسیاری از کشورهای آسیایی با رشد کُند اقتصادی روبرو شده اند و سیاست های حمایتی «دونالد ترامپ» می تواند سرآغازی برای بر هم خوردن قوانین تجارت جهانی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو