عصر بازار

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت خبر داد

تجمیع منابع ۴۷۰ میلیاردی بهزیستی و بنیاد شهید در بیمه سلامت ایران

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال ۹۶ برای اولین بار در کشور منابع ۴۷۰ میلیاردی بنیاد شهید و بهزیستی در سازمان بیمه سلامت تجمیع خواهد شد.

تجمیع منابع ۴۷۰ میلیاردی بهزیستی و بنیاد شهید در بیمه سلامت ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامرضا عباس پاشا گفت: امسال دولت کار مهمی انجام داد و توانستیم با تصمیم و مصوبه مجلس و دولت طلب سنواتی مراکز طرف قرارداد از سال 92 تا بخشی از سال 95 را پرداخت کنیم و در کل از این مبلغ تا به امروز یک عملکرد 5 هزار میلیارد تومانی اوراق قرضه اسلامی داشته باشیم و در صورت تحقق مبلغ باقی مانده 3000 میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه 95 می توانیم باز پرداخت بدهی ها را شاهد باشیم.

    پاشا با اشاره به اینکه برای سال 96 تدبیر خوبی اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: برخی می گویند که رشد 75 درصدی در منابع سازمان اتفاق افتاده اما در حقیقت بر اساس کارشناسی رشد بودجه اتفاق نیفتاده است و دولت باید همه 6 درصد حق بیمه سهم کارفرمایی را به سازمان بیمه سلامت بپردازد تا بتوانیم به تعهدات خود به درستی عمل کنیم.

    وی ادامه داد: پیشنهادی که ما برای بودجه ارائه داده بودیم 11 هزار و 600 میلیارد تومان بود که دولت از این میزان 9500 میلیارد تومان را با یک شکاف کوچک 2 هزار میلیارد تومانی تصویب کرد و این در حالی است که دولت حق بیمه کارفرمایی را نه تنها تخصیص نمی داد بلکه مصوب هم نمی کرد ولی امروز حق بیمه تصویب شده است و منابع دریافتی سازمان بیمه سلامت ایران 75 درصد رشد یافته است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان همچنین از تلاش دولت برای تجمیع منابع یاد کرد و افزود: خوشبختانه در سال 96 برای اولین بار در کشور منابع بنیاد شهید و سازمان بهزیستی در سازمان بیمه سلامت تجمیع خواهد شد. در کل این منابع حدود 470 میلیارد تومان است که 192 میلیارد تومان مربوط به بهزیستی و 270 میلیارد تومان مربوط به بنیاد شهید است.

    پاشا ضمن اعلام اینکه این تجمیع منابع در صورتی به طور کامل محقق شود مشکلات این سازمان را حل خواهد کرد گفت: همراهی بیمه سلامت با دولت به منظور جلوگیری از برزمین خوردن طرح تحول سلامت از سیاستهای این سازمان است.

    این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما در برنامه عملیاتی سیاستهای ویژه ای مبتنی بر برنامه ششم اتخاذ کردیم که از آن جمله مدیریت هزینه ها، گایدلاین، نظام ارجاع، توسعه منابع پایدار، شناسنامه الکترونیکی مبتنی بر بانک اطلاعاتی بیمه شدگان، توسعه IT، پژوهش ها و راهکارهای کاربردی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی