عصر بازار

سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیارد دلاری چین در بخش ترابری مدرن

عصر اعتبار- چین اعلام کرد که به منظور داشتن سامانه ترابری مدرن، سرمایه گذاری ۳۷۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلاری را در دستور کار قرار داده است تا علاوه بر استفاده آسان از آن برای مردم نیز ایمن باشد.

سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیارد دلاری چین در بخش ترابری مدرن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل چین روز جمعه در تارنمای خود اعلام کرد که این سرمایه گذاری کلان از سال جاری میلادی (2017) آغاز می شود و تا سال 2020 میلادی سامانه حمل و نقل بسیار پیشرفته در کشور ایجاد خواهد شد.
    این رقم معادل 2 هزار و 600 میلیارد یوان ( پول ملی چین) است که 800 میلیارد یوان آن برای ساخت خطوط ریلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    همچنین این وزارتخانه خاطر نشان کرده است که از این بودجه یک هزار و 650 میلیارد یوان برای جاده سازی و 150 میلیارد یوان برای ساخت گذرگاه های آبی صرف خواهد شد.
    دولت چین در برنامه سیزدهم توسعه اقتصادی و اجتماعی که از سال 2016 میلادی شروع شده است و تا سال 2020 میلادی ادامه می یابد در مجموع 15 هزار میلیارد یوان (‌هر دلار معادل 6 ممیز 88 یوان) برای طرح های حمل و نقل در نظر گرفته است.
    از این مبلغ سه هزار و 500 میلیارد یوان برای ساخت خطوط ریلی و هفت هزار و 800 میلیارد یوان برای جاده سازی استفاده خواهد شد.
    پس از اجرای این طرح ها طول خطوط آهن این کشور تا 30 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت که بیش از یک سوم آن مخصوص قطارهای تندرو است.
    دولت چین همچنین تا سال 2020 میلادی 320 هزار کیلومتر جاده های جدید احداث می کند و 50 فرودگاه در نقاط مختلف کشور می سازد.
    در حال حاضر در کشور چین 160 هزار دستگاه اتوبوس با منابع انرژی جدید کار می کنند که بر اساس اعلام وزارت ترابری چین شمار آنها در جاده های کشور به 200 هزار دستگاه تا سال 2020 میلادی خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی