عصر بازار

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف:

کمک به ۹ هزار و ۵۰۰ خانواده از عواید موقوفات

عصر اعتبار- مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف، از آغاز طرح «دست‌های مهربانی» در سراسر کشور خبر داد و گفت: درآمدهای ۳ هزار و ۱۵۲ موقوفه در قالب این طرح در آستانه سال نو به نیازمندان اهدا می‌شود.

کمک به ۹ هزار و ۵۰۰ خانواده از عواید موقوفات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حمید عسگری سوادجانی با بیان اینکه این سازمان در سال‌های اخیر با تمرکز در اجرای نیات تلاش کرده اجرای امینانه نیات موقوفات را موثر تر و هدفمندتر کند گفت: طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار و...؛ از امروز در سراسر کشور آغاز  می شود و هر استان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح را تا پایان هفته در سطح استان اجرا خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» امروز شنبه 14 اسفند مصادف با روز احسان و نیکوکاری در تمامی استان‌های کشور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این طرح سهمیه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته شده؛ و از محل عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان 8 هزار و 700 خانوار و حدود 820 خانوار هم از محل مشارکت خیران و موقوفات غیرمتصرفی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

    مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 3 هزار و 152 موقوفه برای کمک به نیازمندان و مستمندان در سامانه جامع سازمان اوقاف با این نیت به ثبت رسیده، یادآور شد: تمامی 3 هزار و 152 موقوفه از طرح دست‌های مهربانی پشتیبانی می‌کنند که 236 موقوفه برای کمک به ایتام و پرورشگاه‌ها است که می‌توان به موقوفه محمد معیّن‌زاده رفسنجان در  کرمان و موقوفه حاج لطف‌الله محرر در شیراز اشاره کرد.

    وی افزود: 2 همچنین  هزار و 916 موقوفه برای کمک به فقرا و مستمندان است، که می‌توان به موقوفه حاج محمد صادق فاتح در شهرری و موقوفه قازان ابن ارغوان در استان البرز و موقوفه حاج حسن و حاج حسین بهره‌مند در خراسان رضوی اشاره کرد.

    وی ادامه داد: همه استان‌هایی که موقوفه دارند و استان‌هایی که فاقد موقوفه هستند تحت پوشش طرح «دست‌های مهربانی» قرار گرفته‌اند، و برای همه استان‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است.

    عسگری ادامه داد: بیشترین موقوفات مربوط به این طرح در استان‌های تهران و خراسان رضوی و کمترین مربوط به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی است.

    مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه همچنین گفت: حمایت‌های سازمان اوقاف از مستمندان و نیازمندان در طرح‌ «دست‌های مهربانی» به 2 صورت است: مستمر از طریق افتتاح حساب به منظور دریافت مستمری براساس سرانه مصوب و تسهیلات غیر مستمر شامل: بسته های حمایتی، دارو و درمان، کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و کمک هزینه سفرهای زیارتی.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی