عصر بازار

«آکسفام» گزارش داد؛

برابری پرداخت دستمزد زنان و مردان ۱۷۰ سال زمان می برد

عصر اعتبار- موسسه آکسفام در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، نابرابری حقوق پرداختی زنان و مردان از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون بهبود پیدا نکرده است و الگوی فعلی اقتصاد جهانی به سمت نابرابری بیشتر حرکت می کند.

برابری پرداخت دستمزد زنان و مردان ۱۷۰ سال زمان می برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری «راشاتودی»، موسسه تحقیقاتی آکسفام که در زمینه فقر جهانی مطالعه می کند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد بر طرف شدن تبعیض حقوق پرداختی میان زنان و مردان 170 سال زمان می برد تا برابری اقتصادی میان زنان و مردان در سطح جهانی حاکم شود.

    در این گزارش به این نکته اشاره شده که میانگین تبعیض پرداختی میان زنان و مردان 23 درصد است و پرداختی 700 میلیون زن در جهان کمتر از مردان است. 

    موسسه آکسفام در مجمع اقتصاد جهانی اعلام کرد که مسئله تفاوت درآمد زنان و مردان از سال 2008 میلادی تا کنون بهبود پیدا نکرده است.

    همچنین موسسه آکسفام اعلام کرد، مدل اقتصادی حاضر در جهان بر روی ثروت بعنوان یک اصل تمرکز کرده که این موضوع موجب نابرابری بیش از حد اقتصادی در دنیا شده؛ ضمن اینکه زنان و دختران را فقیرترین افراد کرده است.

    این در حالی است که به طور کلی سالانه در سرتاسر جهان زنان 10 تریلیون دلار نسبت به مردان کمتر حقوق دریافت می کنند که این رقم بیش از رشد اقتصادی هند، ژاپن و برزیل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی