عصر بازار

حمایت بانک پارسیان از کسبه ساختمان پلاسکو

عصر اعتبار- گسترش روابط کارگزاری و بانکی، ایفای مسوولیت های اجتماعی از جمله مشارکت در ساخت مدارس و حمایت از انجمن‌های خیریه، ساماندهی موسسه ثامن‌الحجج و بازگشت اعتماد به نظام بانکی، حمایت از تولید،کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان، همراهی و مشارکت با دولت درانجام طرح‌های عمرانی، تقویت و ارتقاء سیستم کوربنکینگ شعب، راه‌اندازی سوپرمارکت مالی، معرفی محصولات جدید الکترونیکی و حضور در جمع ۱۰ شرکت برتر کشور،استانداردسازی و گسترش روابط بین‌المللی،حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق،حمایت از کسبه پلاسکو و ساماندهی برای اسکان در مجتمع نور، شیرین کردن کام تلخ کسبه پلاسکو و تقدیر مسئولین اقتصادی کشور از بانک پارسیان بخشی از دستاوردهای ارزشمند بانک پارسیان بوده است.

حمایت بانک پارسیان از کسبه ساختمان پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سال 95 یکی از پر فراز و نشیب‌ترین سال‌ها برای نظام بانکی کشور بود؛ از طرفی پس از برجام به تدریج فضای بین‌المللی برای بانک‌های کشور بازتر شد و با محدودیت کمتری به فعالیت‌های بین‌المللی خود سر و سامان دادند و بر این اساس لازم بود که بانک‌ها برای افزایش قدرت مذاکره و گسترش روابط کارگزاری و بانکی به اجرای استانداردهایی مانند IFRS، صورت‌های مالی جدید و شفاف‌سازی درآمد و هزینه توجه کنند و از طرف دیگر به دلیل بانک‌محور بودن اقتصاد کشور فشارهای زیادی بر سیستم بانکی برای مقابله با رکود اقتصادی وارد شد تا بانک‌ها منابع و تسهیلات بیشتری جهت خروج اقتصاد و واحدهای صنعتی از رکود به اقتصاد تزریق کنند.

    رشد 43 درصدی تسهیلات دهی بانک‌ها در سال 95 و تزریق 460 هزار میلیارد تومان تسهیلات که در 10 ماه اول سال حدود 427 هزار میلیارد تومان آن به واحدهای اقتصادی داده شد، سهم 63 درصدی سرمایه در گردش از این تسهیلات برای روی پا ماندن واحدهای اقتصادی و تامین نیازهای ضروری و فوری و به روز صنعت و تولید، تامین منابع برای پرداخت بدهی واحدها، استمهال بدهی‌ها و مطالبات معوق بانک‌ها، پرداخت 16 هزار میلیارد تومان برای واحدهای متوسط و کوچک، کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی، کنترل پایه پولی برای کنترل تورم و رشد ضریب فزاینده پولی و گردش پول و منابع بانک‌ها به عدد 6.8 که نسبت به دولت قبلی رشد 70 درصدی را تجربه کرده است، نشان دهنده دقت و توجه و تلاش مدیران بانک‌ها برای کمک به اقتصاد کشور در سال 95 است.

    برنامه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه‌های مختلف نیازمند تحولات و تلاش و همت گسترده‌ای بود و بر این اساس، بانک‌های کشور نیز ضمن توجه به حقوق سپرده‌گذاران و سهامداران خود، برنامه‌های گسترده‌ای جهت پرداخت تسهیلات، کمک به برنامه‌های دولت در ایجاد رشد اقتصادی بالای 7 درصد در سال 95 و اجرای برنامه‌های عمرانی مهم کشور، کمک به برنامه‌های بانک مرکزی در کنترل تورم و خروج از رکود، به اجرا گذاشتند.

    اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی از جمله حادثه اخیر پلاسکو، مشکلات ناشی از کاهش همزمان نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی، مشکلات ایجاد شده از سوی موسسات غیرمجاز و ... نیز از دیگر موارد فشار بر سیستم بانکی کشور بود.

    لازم به ذکر است که در این دوران بانک‌های خصوصی از جمله بانک پارسیان دوشادوش دولت سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتند تا ضمن رفع بحران‌ها، در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، به ایجاد رشد 7 درصدی اقتصاد و خروج واحدهای اقتصادی از رکود کمک کنند.

    فعالیت‌های بانک پارسیان حوزه‌ای گسترده از اقدامات را در برگرفته است که علاوه بر اقدامات مالی و بانکی می‌توان به فعالیت‌های گسترده و راهگشای آن در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد.

    از جمله این فعالیت‌ها پرداخت سپرده‌های موسسه ثامن‌الحجج به عنوان بانک عامل، ساماندهی کسبه ساختمان پلاسکو و در اختیار گذاشتن مجتمع نور، پرداخت وام ازدواج به جوانان، پرداخت بخش عمده‌ای از تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط، شرکت در طرح‌های بزرگ آبرسانی دولت، خرید تضمینی گندم و ... اشاره کرد که اقدامات مهم، گسترده و راهگشایی برای کشور در سال پرکار بانک پارسیان بوده و بخش عمده‌ای از نگرانی‌ها و مشکلات هموطنان در بخش‌های مختلف جامعه را برطرف کرده است.

    بانک پارسیان که در اسفندماه سال 80 به‌عنوان دومین بانک خصوصی ایرانی با مالکیت اشخاص غیر دولتی آغاز به کار کرد اکنون با در اختیار داشتن شبکه‌ای از 293 شعبه بانکداری، به‌عنوان بزرگترین بانک خصوصی ایران شناخته می‌شود که پس از بانک ملی، بانک ملت و بانک مسکن، چهارمین بانک بزرگ ایران بر پایه میزان درآمد سالیانه، به‌شمار می‌آید.

    بانک پارسیان که همواره در راستای قوانین بانکداری اسلامی و برای تحقق اقتصاد اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمی‌داشت با روی کار آمدن دکتر کوروش پرویزیان دوره درخشانی در کارنامه خود به ثبت رساند و لازم به ذکر است که این بانک چندین بار به عنوان بانک نمونه و برند برتر در ایران شناخته شد.

    این بانک در سال 95 به همت و تلاش مدیران و کارکنان، اعتماد به نفس دوچندان یافته و امروز بانک پارسیان در شبکه بانکی کشور در بسیاری از زمینه‌ها سرآمد و نوآور است.

    مشارکت در ساخت مدارس وحمایت از انجمن‌های خیریه

    بانک پارسیان به عنوان برترین بانک خصوصی کشور ، علاوه بر اقدامات مالی، همیشه نگاهی جدا از یک بنگاه اقتصادی به جامعه و مردم عزیز کشور داشته است. پیشگامی در فعالیت‌های انسان دوستانه و نیکوکارانه و همچنین ایفای ثمربخش نقش خود در مسئولیت اجتماعی از جمله سیاست‌های راهبردی بانک پارسیان است.

    همراهی با موسسات خیریه از جمله سازمان بهزیستی کشور،کمیته امداد امام خمینی (ره)، انجمن بیماران کلیوی و ام اس ایران، حمایت از بیماران سرطانی، پرداخت تسهیلات ازدواج، خود اشتغالی و کارآفرینی و ... بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنفعه این بانک است.

    همچنین بانک پارسیان با تعاملی اثربخش و فعال در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور و ترویج مدرسه سازی و توسعه و تامین فضاهای آموزشی، تداوم نهضت ساخت مدرسه در جامعه را مورد تاکید قرارداده و در ساخت و افتتاح پروژه‌های گوناگون آموزشی مشارکت داشته است.

    ساخت مدرسه هوشمند پارسیان با زیربنای آموزشی 177 متر مربع در سال 1389 در شهرک دامداران زاهدان، احداث مدرسه6 کلاسه بانک پارسیان در حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با زیربنای 817 متر در سال 1390 و همچنین ساخت سه مدرسه در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال 1392 شامل : ساخت 3 باب کلاس با زیربنای 97 متر در روستای نهند واقع در شهرستان هریس، بخش خواجه ، احداث  3 باب کلاس  با زیربنای 97 متر در روستای کفالق شهرستان اهر و احداث 2 باب کلاس با زیربنای 81 متر در روستای سرخه شهرستان هریس، بخش خواجه از اقدامات بانک پارسیان در راستای مدرسه سازی می باشد.

    ساماندهی موسسه ثامن‌الحجج و بازگشت اعتماد به نظام بانکی

    بانک پارسیان درپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج(ع) نیز نقش مهمی در بازگشت اعتماد به نظام بانکی ایفا کرده است. بانک مرکزی با هدف این‌که بانک پارسیان کانال مطمئنی برای پرداخت این وجوه و تعهدات ثامن‌الحجج(ع)  است، این مسئولیت را به بانک پارسیان واگذار کرد و با ورود بانک پارسیان دغدغه‌های سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) برای پرداخت مطالبات بسیار کم شد. این بانک با قبول پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران نشان دادکه مشتری‌مداری برای پارسیان بسیار مهم و با هدف صیانت از منافع س‍پرده‌گذاران انجام می‌شود.

    حمایت از تولید،کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان

    تامین مالی صنایع و حمایت از کسب و کار و تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار  از جمله سیاست‌های بانک پارسیان بود و در این راستا این بانک توانست برای بهبود شاخص‌های پولی و بانکی در پی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منابع بانک را به سمت حمایت از صنعت و تولید داخلی هدایت کند.

    همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به شرکت‌های سنتی به ویژه در مرحله شکل‌گیری شرایط متفاوتی دارند لذا تامین منابع مالی مورد نیاز با قبول خطرهای پیش رو، امری بسیار کلیدی است که در اکثر مواقع تقبل این خطر توسط خود شرکت امکان‌پذیر نیست بنابراین بانک پارسیان با حمایت خود از شرکت‌های دانش‌بنیان کار بزرگی صورت داده است.

    بانک پارسیان از طرح‌های اولویت دار دولتی که در اشتغال و توسعه کسب و کار در مناطق مختلف وجود دارد، حمایت مالی خوبی داشته است. به عنوان نمونه در صنعت فولاد سنگان که یکی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور است، فعالیت بسیار خوبی را داشته‌ که این حمایت و مشارکت موجب اشتغالزایی چند هزار شغل در خراسان رضوی شد.

    شایان ذکر است، بانک پارسیان درتامین مالی طرح هایی از قبیل؛گل گهر گندله‌سازی بیدبلند،پالایشگاه پارسیان سپهر، توسعه میدان نفتی یاران شمالی، صنعت و نفت گازپرشیا، گسترش و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و ...  نیز مشارکت داشته است.

    همراهی و مشارکت با دولت درانجام طرح‌های عمرانی

    دولت امسال قادر به پرداخت بخشی از وجه خرید تضمینی گندم به کشاورزان نبود و در این راستا، بانک‌ها از منابع داخلی خود مبادرت به پرداخت وجه گندمکاران کرده و سپس وجه پرداختی را با دولت تسویه حساب کردند.

    در واقع خرید 7 میلیون و 850 هزار تن گندم با همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی انجام گرفت و حدود 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تأمین شد. بانک پارسیان در این زمینه نیز یکی از حامیان کشاورزان بوده است.

    همچنین بانک پارسیان در یک سال اخیر خدمات دیگری را نیز ارائه داده است که می توان به مشارکت با دولت در طرح ملی آبرسانی به نقاط محروم، نوسازی ناوگان تاکسی های فرسوده، اشاره کرد.

    در واقع مرداد ماه سال95 از تفاهم‌نامه اجرای مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی به 14 استان کشور با مشارکت بانک پارسیان و با حضور دکتر پرویزیان مدیرعامل این بانک، و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه ای چهارده استان کشور، رونمایی شد.

    به موجب این تفاهم‌نامه که در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و به منظور رونق و تقویت تولید داخلی و اشتغال و همچنین تامین آب سالم و بهداشتی شهری و روستایی که با مشارکت بانک پارسیان انجام گرفته، مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی کشور برای حدود 45 شهر و بیش از1600روستا به اجرا در درآمد.

    براساس این تفاهم‌نامه بانک پارسیان تامین منابع مالی جهت تولید لوله‌های فولادی برای آبرسانی به مسافت 984 کیلومتر دراستان‌های خوزستان، تهران، مازندران و آذربایجان غربی برای 45 شهر و 1،644 روستا با جمعیت تحت پوشش 18,521,039 نفر و اعتبار12،261،140میلیون ریال و ظرفیت 512 هزار تن بر عهده دارد.

    بانک پارسیان با انعقاد این تفاهم نامه گام ویژه و مثمر ثمری را برای حل این معضل برداشت.

    تقویت و ارتقاء سیستم لوتوس، راه‌اندازی سوپرمارکت مالی

    بانک پارسیان به منظور صرفه‌جویی وکاهش هزینه‌ها، اقدام به  تقویت و ارتقاء سیستم نرم‌افزاری شعب کرد و توانست سیستمی کارآمد ارائه کند.

    این بانک به موضوع گسترش بانکداری الکترونیک و توجه مشتریان به سایر خدمات مالی و ارزی، بورس، سرمایه گذاری، همکاری گروهی و تیمی در شعب برای ارائه خدمات مختلف بانکی و مالی اهتمام ویژه دارد.

    پارسیان امسال سوپر مارکت مالی در ساختمان جدید شعبه مرکزی به منظور ارائه انواع خدمات سرمایه‌گذاری تا صرافی را افتتاح کرد. این مجموعه با زیربنای مفید، قاعدتاً طراحی‌های خاصی دارد که خدمات مربوط به سهام، کارگزاری، خدمات مربوط به مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری خدمات مربوط به صندوق‌ها، خدمات بیمه، صرافی، لیزینگ و ... در آن ارائه می‌شود.

    معرفی هفت محصول جدید الکترونیکی و حضور در جمع 10 شرکت برتر کشور

    رونمایی از محصولات جدید الکترونیکی؛ سامانه باشگاه مشتریان، سامانه پارس، خانه پارسیان، همراه بانک، سامانه پرداخت مستقیم قبوض و خدمات ویژه با هدف ارایه خدمات آسان، سریع، امن و با کیفیت و توسعه بانکداری دیجیتال از دیگر اقدامات بانک پارسیان در سال جاری بوده است.

    بانک پارسیان  بر اساس رتیه بندی شرکت های برتر ایران که همه ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی صورت می گیرد؛ برای ششمین سال پیاپی در نوزدهمین رتبه ‌بندی صد شرکت برتر توانست در شاخص فروش، مقام اول بین بانک‌های خصوصی، مقام سوم در میان تمامی بانک‌ها و مقام ششم در بین صد شرکت  برتر را از آن خود کند.

    استانداردسازی و گسترش روابط بین‌المللی

    بانک پارسیان نه تنها در دوره تحریم‌ها، در گشایش مشکلات اقتصاد ایران نقش گسترده‌ای بر عهده داشت بلکه بعد از برجام و لغو تحریم‌ها، نیز گسترده‌ترین شبکه کارگزاری‌ها و روابط بانکی با خارج کشور را ایجاد کرده است. در حال حاضر بانک پارسیان بزرگترین شبکه روابط کارگزاری بین المللی در میان بانکهای ایرانی را دارا است و در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی و حوالجات قریب به اتفاق کشورهای اروپایی را پوشش می دهد و برخی از بانکهای کشور در شرایط پسا تحریم نیز از طریق بانک پارسیان فعالیت های بین المللی خود را انجام می دهند و با موسسات معتبر بین‌المللی از قبیل؛ بیمه ساچه ایتالیا، بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) و ...تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است .

    در دوران پسا تحریم نیز بانک پارسیان ضمن احیا روابط کارگزاری، ایجاد روابط کارگزاری جدید را مدنظر قرار داده و سعی نموده علیرغم مسائل و مشکلات داخلی کشور در پاسخگویی به سوالات بانکهای کارگزار پاسخ های مورد قبول را درباره مقررات شناخت مشتری ، مبارزه با پولشویی، تطبیق، مدیریت ریسک و استانداردسازی صورت‌های مالی  در سطحی که مورد قبول واقع شود ارائه نماید.

    تقدیر مسئولین اقتصادی کشور از بانک پارسیان

    ریس کل بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس از همکاری بانک پارسیان که عاملیت بازپرداخت  سپرده های ثامن الحجج را با تلاشی ستودنی به عهده گرفت، تشکر کردند. همچنین رییس کمیسون اقتصادی مجلس نیز از اقدام بانک پارسیان در همراهی با دولت در کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به منظور کمک به بنگاه های اقتصادی  و خروج از رکود تقدیر کرد.

    فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس از بانک پارسیان به منظور ترویج سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی از بانک پارسیان تجلیل کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پی گشایش اعتبار بانک پارسیان برای اجرا و خروج از رکود پالایشگاه بیدبلند2 تشکر کرد.

    حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق

    پرداختن به وصول مطالبات معوق و اهتمام در کاهش و جلوگیری از ایجاد مطالبات جدید، می‌تواند بانک را در مسیر هدایت و اداره مدیریت منابع و مصارف یاری رساند. بلوکه شدن منابع مالی بانکها قبل از هر چیز باعث جلوگیری ازگردش صحیح پول در سیستم و قطع جریان و شریان حیاتی بانک می شود. لذا در همین راستا وصول مطالبات معوق به طور جد و به عنوان یک برنامه آموزشی و پژوهشی مدون و به صورت تخصصی در دستورکار بانک پارسیان قرار گرفت و پیگیری و تلاش مدیران و کارکنان بانک موجب شدکه از حجم مطالبات بانک به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

    با حمایت بانک پارسیان، کام تلخ کسبه پلاسکو در شب عید شیرین شد

    بعد ازحادثه پلاسکو با برگزاری جلسات اضطراری و فوری با حضور مقامات و مسئولین مختلف مقرر شد اقداماتی برای کمک به کسبه ساختمان پلاسکو انجام شود. براساس یکی از این توافقات، بانک پارسیان مسئولیت اسکان و جانمایی کسبه این ساختمان را با همکاری صنف و اتحادیه پوشاک برعهده گرفت.

    بانک پارسیان به نمایندگی از 6 بانک بزرگ کشور مالک سرقفلی مجتمع تجاری نور تهران است. این بانک با این حال برای کمک به کسبه پلاسکو با اجاره 2 ساله واحدهای مجتمع نور به آنها با پرداخت کرایه ای معادل نقاط کمتر مرغوب پایتخت موافقت کرد و توانست بار بزرگی را از روی دوش مسوولان کشور و کسبه پلاسکو بردارد.

    بانک پارسیان به کمک نمایندگان اتاق اصناف تلاش کرد تا کسبه پلاسکو در مجتمع نور تهران استقرار پیدا کنند و همچنین همزمان با استقرار کسبه حادثه دیده ساختمان پلاسکو در مجتمع نور، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نصب کارتخوان برای فروشگاه‌های آنها را آغاز کرد و اقدامات مختلف برای راه اندازی کسب و کار کسبه در ماه های بهمن و اسفند توسط مدیران بانک پارسیان صورت گرفت.

    این  نقش حمایتی بانک در آستانه سال نو برای زیان‌دیدگان و خانواده‌های آنها و تاثیرش بر جامعه، نشان داد که بانک پارسیان به عنوان یک بانک خصوصی اگرچه به منافع سهامداران و سپرده گذاران خود برای گسترش فعالیت بانکداری وکسب سود توجه دارد اما در حوادث و تحولات عمده اجتماعی نیز در کنار سپرده گذاران و مشتریان و ملت بزرگوار ایران است و با حداقل اجاره و درآمد، از دارایی های موجود خود برای ساماندهی کسبه پلاسکو  و کمک به حل این  بحران اجتماعی، بهره گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی