عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت بازار بدهی برای تامین مالی در اختیار بخش دولتی قرار گرفت

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نبود انضباط در رفتار بازار بدهی، گفت: آمارها حاکیست نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت این بازار به دلیل نبود هماهنگی بین بخش های مختلف اقتصادی کشور در اختیار تامین مالی بخش دولتی قرار گرفته است.

نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت بازار بدهی برای تامین مالی در اختیار بخش دولتی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح معاملات پسته در بورس کالا افزود: ظرفیت های برنامه ششم توسعه می تواند رونق بازار سرمایه را در کشور به دنبال داشته باشد.
    به گفته وی، یکی از موضوع های مهم مطرح در بازار سرمایه، بازار بدهی است که به تامین مالی بخش خصوصی کمک می کند.
    پور ابراهیمی، نبود نظارت های لازم را عامل بروز شرایط یاد شده، ذکر کرد و گفت :اکنون شاهد تامین مالی با نرخ های سود 23 تا 25 درصد در بازار سرمایه هستیم.
    وی اضافه کرد: مجموع سود خالص شرکت های بورسی و فرابورسی در مقایسه با پارسال 40 هزار میلیارد ریال کاهش داشته و هزینه مالی شرکت های بورسی و فرابورسی (بجز بانک ها) نیز با 20 هزار میلیارد ریال افزایش روبرو شده که ناشی از وجود بی انضباطی است.
    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روز گذشته با اتخاذ تصمیمی در مجلس مقرر شد، انجام فعالیت در بازار بدهی با حضور کمیته ای ناظر متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و یک نفر به عنوان ناظر از کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گیرد تا در خصوص سقف انتشار اوراق بدهی، زمان انتشار و ... به تصمیم گیری بپردازند.
    وی تصریح کرد: سقف انتشار اوراق بدهی برای سال آینده مبلغ 345 هزار میلیارد ریال تعیین شده است.
    به گزارش ایرنا، پیشتر «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: با راه اندازی بازار بدهی، تامین مالی بنگاه های تولیدی با اولویت بنگاه های بخش خصوصی و ساماندهی بدهی های دولت میسر شد، اما به دلیل محدودیت های بودجه ای، سازمان برنامه و بودجه ناچار شد بخشی از این بازار را در اختیار نیازهای مالی دولت قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو