عصر بازار

طلای جهانی پایین ۱۲۳۰ دلار ایستاد

عصر اعتبار- طلای جهانی در بحبوحه انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه میلادی جاری و انتشار یک گزارش اقتصادی مهم در روز جمعه، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر ایستاد.

طلای جهانی پایین ۱۲۳۰ دلار ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1225.99 دلار قرار گرفت.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.1 درصد رشد کرد و به 1226.1 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه یک دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و در 1225.50 دلار بسته شد.

    طلا روز جمعه پس از سخنرانی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا که از آمادگی این بانک برای افزایش نرخ‌های بهره در صورت ادامه‌ی بهبود آمار اشتغال و تورم خبر داد به 1222.51 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از اواسط فوریه بود.

    نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند را برای دارندگان سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کنند.

    گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر می‌شود شامل آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی است و پیش‌بینی می‌شود رشد 190 هزار شغل در فوریه را نشان دهد.

    به گفته میهیر کاپادیا، مدیر و بنیانگذار شرکت "سان گلوبال اینوستمنت"، انتظار می‌رود بازار طلا تا پایان هفته جاری که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران منتظر آمار اقتصادی بیشتر شامل گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی و همچنین نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا هستند، همچنان نوسان داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار همچنین منتظر تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی اروپایی است. بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه نشست خواهد داشت و اگر مقامات این بانک از سیاست‌ پولی فوق تسهیلی فاصله بگیرند، ارزش یورو مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

    ذخائر طلای "اس پی گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.45 درصد کاهش یافت و به 836.77 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و 17.75 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و در 972.65 دلار قرار گرفت. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 769.25 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی