عصر بازار

در نشست خبری همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر مطرح شد:

قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از کارگاه های طلا سازی را تعطیل کرد

عصر اعتبار- در نشست خبری همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر برنامه های این همایش تشریح شد و در مورد دریافت مالیات برارزش افزوده از صنعت طلا عنوان شد که این اقدام لطمات زیادی را به صنعت طلا وارد کرده و منجر به تعطیلی بیش از ۴ هزار کارگاه طلا شده است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از کارگاه های طلا سازی را تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نشست خبری همایش ملی هنر صنعت و جواهر دیروز  18 اسفند ماه برگزار شد.
    در این نشست سلیمان مددپور-  دبیر همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر ایران گفت: این همایش قرار است با هدف بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، حمایت از تولید ملی در هنر و صنعت طلا و جواهر و بررسی تاثیر ورود فناوری بر آن برگزار می شود.

    وی ادامه داد: براساس این قانون ٩ درصد از کل تولیدات طلا به عنوان مالیات کسر می شود و این در حالی است  که باید مالیات از اجرت ساخت کسر شود.  قانون مالیات برارزش افزوده موجب فروپاشی صنعت طلا و جواهر شده است و کشورهایی مانند ترکیه با استفاده از این فرصت به بازار طلا ایران وارد شده اند.


    دبیر همایش ملی هنر و صنعت طلا اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این همایش بتوان راهکارهای اجرایی که از طرف فعالان این حوزه به دولت و مجلس ارائه می شود جهت از میان برداشتن مشکل مالیات بر ارزش افزوده به دولت و مجلس ارائه دهیم.


    در بخش دیگری از این نشست حسین پنداروند - عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر استان تهران - گفت: در سال های قبل ایران در صنعت طلا صادرات محور بوده است و اکنون اگر بتوانیم تولید داخلی را تامین کنیم مانع از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می شویم.


    وی ادامه داد: امروز در دنیا  گردش مالی طلا و جواهر بیش از  یک هزار میلیارد دلار است که ایران به دلیل تقبل مردم در خرید این محصول سهم مناسبی در این بازار دارد. صنعت طلا برای جوانان جذاب است و می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

    عضو هیئت مدیره انجمن کارفرمایان طلا و جواهر ادامه داد: در حال حاضر دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش می کند و انتظار فعالان صنعت طلا این است که دولت این صنعت را هم مورد حمایت قرار دهد.

    پنداروند تصریح کرد: طی دو سال گذشته چهار هزار و 200 کارگاه طلا و زیورآلات در  کشور تعطیل شده که بیکاری 30 هزار و 200 نفر و باطل شدن 750 پروانه کسب را در تهران به دنبال داشته است.

    همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر ایران  روز شنبه 21 اسفند ماه برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی