عصر بازار

بررسی بازار هفته گذشته طلا، سکه و دلار

عصر اعتبار- بررسی بازار طلای، سکه و دلار نشان از آن دارد که افت قیمت طی یک هفه به جان این بازار افتاده و طلای خام ۱۸ عیار در تمام مسیر از دست دلار آمرکیا تقلب کرده است.

بررسی بازار هفته گذشته طلا، سکه و دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان،ذبازار طلا و سکه در اقتصاد خرد ایران از اهمیت ویژه برخوردار است و هر زمان که نوسانات به این بازار ورود می‌کند، دیگر بازارهای خرد تحت الشعاع قرار می‌گیرد و در زمان‌های خاصی همچون نزدیکی به ایام عید نوروز میزان تقاضا برای طلا، دلار و انواع سکه افزایش می‌یابد.

    اونس جهانی
    ارزش طلا در بازارهای جهانی، شنبه را با نرخ 1235 دلار و 30 سنت آغاز کرد و تا پایان روز یکشنبه این نرخ ماندگار بود، در روز دوشنبه که سرآغاز افت قیمت طلا در بازارهای جهانی بود نرخ طلا به 1227 دلار و 60 سنت کاهش یافت و افت قیمت عاملی شد تا در نهایت ارزش طلا در بازارهای جهانی به نرخ 1203 دلار و 50 سنت برسد. در مجموع اونس جهانی طی یک هفته گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

    دلار آمریکا
    در کنار اونس جهانی، ارزش دلار در بازار آزاد بر قیمت طلا و انواع سکه تاثیرگذار است، دلار آمریکا در روز شنبه نرخ 3781 تومان را برای خود انتخاب کرده و تا روز چهارشنبه افت قیمت را در دستور کار قرار داده و با افت 57 تومانی به ارزش 3724 تومان رسیده است. اما این پایان کار ارزش گذاری دلار در هفته گذشته نبود و در روز پنجشنبه ارزش دلار به خود آمد و حدود 25 تومان به ارزش خود افزود.

    طلای خام 18 عیار
    ارزش طلای خام 18 عیار با توجه به ارزش طلا در بازارهای جهانی و دلار در بازار آزاد تعیین می‌شود، با توجه به این شرایط، طلای خام 18 عیار شنبه را با نرخ 115 هزار و 317 تومان آغاز کرد و تا پایان روز چهارشنبه کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار داد که این مسیر در نهایت قیمت 112 هزار و 778 تومان را برای طلا رقم زد.

    طلای خام 18 عیار در طی معاملات روز پنجشنبه با اندکی افزایش قیمت به نرخ 113 هزار و 586 تومان رسید، این روند ارزش گذاری طلای خام 18 عیار تقلبی آشکار از مسیر ارزش گذاری دلار آزاد بوده است.

    سکه تمام طرح امامی
    سکه تمام در چند ماه گذشته روندی مشابه طلای خام 18 عیار را انتخاب کرده است اما بررسی ابتدایی روند ارزش گذاری سکه تمام طرح امامی روند کلی دلار و بعد از آن طلای خام 18 عیار را نشان می‌دهد اما در میانه هفته ثبات قیمت این سکه رخ داده است.

    سکه تمام هفته را با نرخ 1 میلیون و 202 هزار و 900 تومان آغاز کرده و این نرخ در روز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت که در طی معاملات روز دوشنبه اندکی رشد همراه با ثبات قیمتی به ثبت رسیده است.

    در طی معاملات روزهای سه شنبه و چهارشنبه نرخ سکه افت قیمت را تجربه کرد و در روز پنجشنبه بار دیگر افزایش قیمت به سراغ سکه آمده است.

    در مجموع می‌توان گفت که ارزش طلا، دلار و سکه در طی یک هفته گذشته روند نزولی به خود گرفته و طلای خام 18 عیار متقلب این هفته لقب گرفته زیرا دقیقا روند ارزش گذاری آن همچون دلار آمریکا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو